اهل سنت ایرانمذاهب و خطبه ها

عدم رعایت شعائر دینی عامل ازدیاد بلایای طبیعی

آوای سنت: خطیب نماز جمعه شهر مشهدریزه، ازدیاد بلایای طبیعی را نتیجه دوری انسان ها از قرآن و ترویج یافتن بی بند و باری های اجتماعی از جمله فحشا و شرابخواری عنوان نمود.

به گزارش آوای سنت، مولانا ذبیح الله رحیم دادی طی سخنانی بزرگترین عجایب خلقت الهی و برترین منبع هدایت را در وجود قرآن عظیم الشان توصیف کرد و گفت: قرآن وسعتی بسیار بیش از همه کائنات و مخلوقات که در ذهن آدمی می گنجد، دارد، اما خدای دانا درک و فهمش را برای امت آسان کرده است تا اهل ایمان به هر اندازه ای که می توانند از بیانات برداشت کرده و عامل به دانسته ها باشند.

این کتاب والا و این صنعت رب العالمین در عین حال دشمنان بسیار و بزرگی هم در طول زمان داشته است که از آنها به عنوان حزب شیطان یاد می شود. از دیر باز تا به اکنون پیروان حزب شیطان با تمام توانی که داشتند در برابر شکوه و عظمت باریتعالی سرخم کرده و شکست های سنگینی را پذیرفته اند.

مولانا رحیمدادی توجه بیشتر به درک و فهم قرآن را مورد تاکید قرار داد و افزود: امروزه کتاب مسلمان و معجزه جاوید محمد مصطفی صلی الله علیه و آله وسلم با تیراژ بسیار بالا در کشورهای مختلف چاپ شده و در منازل مسلمانان یافت می شود تا درون و برون انسان ها را بسازد و افرادی که می خواهند نور ایمان در آنها تبلور یابد به جمله هدایت شدگان در آیند.

متاسفانه با وجود کثرت قرآن، کم هستند افرادی که از درک و فهم، ترجمه و تفسیر آیات الهی آگاهی داشته باشند. این مسئله از نوع زندگی مسلمانان قابل برداشت است. تا جایی که می بینیم برخی ها قرآن را مایه تبرک شمرده و روی طاقچه ها قرار می دهند. آن را صرفا برای شادی و عزا به دست گرفته و خود را استفاده های دیگر قرآن محروم می کنند!

اگر زندگی انسان مسلمان بر طبق آیات قرآن پیش می رفت و در معنای سوره ها تدبر می گردید، وضعیت جامعه باید بسیار بهتر از این می بود. بدانیم که پیروی از آیات قرآن بی شک موفقیت و نجات را در پی خواهد داشت.

خطیب نماز جمعه شهر مشهدریزه در ادامه سخنانشان به بیان اعجاز قرآن پرداخت و اظهار داشت: معجزات زیاد و پیشگویی های فراوانی در قرآن ذکر شده و بیانگر این واقعیت است که در آن کلام خالق بکار رفته و مخلوق نقشی در به وجود آوردنش ندارد.

در آیات نتعدد به مواردی اشاره شده است که اکنون با کمک دانشمندان می توان به راز آنها پی برد. سرانگشتان منحصر به فرد هرشخص، جفت بودن همه چیز، وجود پرده های سه گانه که جنین در آنها قرار دارد و نمونه های بیشمار دیگری از جمله اعجاز هستند. اگر قرآن در دل هر انسانی جای می گرفت، همه جوامع از آشوب و بلوا نجات پیدا می کردند، زیرا اهل قرآن هیچگاه دست به کارهایی از قبیل ایجاد ناامنی و تنش نمی زنند.

فصاحت و بلاغت قرآن، اعجاز دیگر این کتاب آسمانی است. کتابی که اگر با صدای زیبا تلاوت شود دگرگونی عجیبی در انسان به وجود می آورد. چه بسیار بودند مردمی که با شنیدن صوت زیبا با وجودی که معنی و مفهوم آیات را نمی دانستند، اما به قدری شیفته این کلام شدند که اشک از چشم هایشان جاری شده و به امت واحد پیوستند.

مولانا رحیمدادی از قرآن به عنوان کتاب هدایت یاد کرد و خاطر نشان ساخت: با دوری از قرآن به خود ظلم نکنیم. وقتی یک جامعه به بی بند و بار مبتلا شود حادث شدن بلایای طبیعی به دلیل رایج شدن زنا و فحشا، شرابخواری، پیدایش اختلافات و متعاقب آن قهر و غضب الهی، اتفاقی نخواهند بود.

داستان های قرآن همه حاوی پند و اندرز و مایه عبرت برای ما و راهنما و هدایتگر ما به سوی خیر و نیکی هستند. ملت و گروهی به موفقیت نائل خواهند شد که به این کلام ارزشمند چنگ زده و زیر سایه هدایتگرش در راه حق و حقیقت متحد و منسجم باشند و از تفرقه و اختلافات بپرهیزند. لذا در این هنگام است که نماز خواندن، زکات دادن و تلاوت کتاب مقدس برای ما آسان خواهد شد.

برچسب ها

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن