اخبارداخلی

تمبر اجلاسیه شهدای زن اهل سنت کشور رونمایی شد + تصاویر

آوای سنت : تمبر نخستین اجلاسیه شهدای زن اهل سنت کشور با حضور رییس سازمان بسیج مستضعفین، معاون رییس جمهور در امور زنان و خانواده، استاندار گلستان و فرمانده سپاه نینوا رونمایی شد.

در این مراسم که روز پنجشنبه در بندرترکمن برگزار شد همچنین خانواده شهیده مرجانه ناز قلیچی فرماندار پیشین بندرترکمن و از شهدای فاجعه منا قدردانی شد.

در حاشیه این اجلاسیه همچنین یک نهال زیتون به نیت شهدای زن اهل سنت کشور کاشته شد.

سردار غلامرضا سلیمانی رییس سازمان بسیج مستضعفین پس از کاشت این نهال، بر حمایت این نهاد مردمی از طرح ملی کاشت یک میلیارد درخت تاکید کرد

به گفته دبیر نخستین اجلاسیه شهدای زن اهل سنت کشور، ایران اسلامی دارای هفت هزار شهیده بوده که ۹۲۰ شهیده از آنان، اهل سنت است که ۳۸ نفر از آنان شامل ۲۴ نفر از بانوان اهل سنت و ۱۴ نفر از بانوان اهل تشیع در استان گلستان هستند.

سرهنگ پاسدار باقر رحمانی افزود: برای برگزاری این اجلاسیه ۱۴ کمیته استانی و ۱۴ ستاد شهرستانی فعال شد و از چند روز قبل نیز ۴۲ ویژه برنامه متنوع در شهرستان‌تابعه استان تدارک و برگزار شد.

شهیده ‌«مرجانه نازقلیچی» از شهدای حادثه منا و اهل بندر ترکمن جزو شهدای شاخص اهل سنت زن استان گلستان است.

گفتمان سازی فرهنگ مقاومت و ایثار زنان با تقویت وحدت اسلامی، احیا و تقویت معنویت زن مسلمان به دور از قوم و مذهب، تقویت روحیه مقاومت نزد بانوان، اعتلای زنان و تجلیل از مقام شامخ شهدا از جمله اهداف برگزاری این اجلاسیه است.

در پایان مراسم اجلاسیه شهدای زن اهل سنت کشور که روز پنجشنبه ۹ آذر ۱۴۰۲ در سالن ورزشی امام رضا (ع) بندرترکمن برگزار شد، از تمبر نخستین اجلاسیه شهدای زن با حضور رییس سازمان بسیج مستضعفین، معاون رییس جمهور در امور زنان و خانواده، استاندار گلستان و فرمانده سپاه نینوا رونمایی شد، همچنین خانواده شهیده مرجانه ناز قلیچی فرماندار پیشین بندرترکمن و از شهدای فاجعه منا قدردانی شد.

همچنین در این مراسم از کتاب زندگینامه «۳۸ شهید زن استان گلستان» که به همت اداره کل حفظ آثار و نشر ارزشهای دفاع مقدس استان گلستان تهیه و به نگارش در آمده است رو نمایی شد. (پست مرتبط)

برچسب ها

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن