اخبارداخلی
موضوعات داغ

توصیه های مولانا عبدالحمید برای ایام کرونا

مردم واکسن تزریق کنند

آوای سنت : شیخ‌‌الاسلام مولانا عبدالحمید، امروز شنبه (۱۲ تیرماه ۱۴۰۰) در پیامی ویدئویی، ضمن توصیۀ همگان به «دعا و تضرع» در شرایط بحرانی کرونا در کشور، دولت را به «تمرکز بر موضوع سلامت مردم» و مردم را به «استقبال از طرح واکسیناسیون کرونا» توصیه کردند.

به گزارش آوای سنت به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی دفتر امام‌جمعه اهل‌سنت زاهدان، مولانا عبدالحمید خاطرنشان کردند: در شرایط کنونی که نقاط مختلف کشور با بحران کرونا مواجه است و استان‌های سیستان‌وبلوچستان و هرمزگان به‌طور ویژه با فاجعۀ انسانی این بیماری روبرو هستند، قبل از هر چیز باید به سیرۀ پیامبر اکرم صلی‌الله‌علیه‌وسلم در مواجهه با مشکلات و آفات توجه کنیم.

ایشان در ادامه افزودند: رسول اکرم صلی‌الله‌علیه‌وسلم هنگامی که با اتفاقات و حوادث تکان‌دهنده‌ای ازجمله کسوف یا خسوف (خورشید و ماه گرفتگی) مواجه می‌شدند، به همراه سایر مسلمانان مشغول نماز و دعا و تضرع می‌شدند و همگان را توصیه به صدقه و انجام عبادات و دعا می‌کردند.

مدیر دارالعلوم زاهدان خاطرنشان ساختند: در حال حاضر نیز که جامعه با آفت و فاجعۀ کرونا مواجه است همۀ ما باید به نماز و دعا و زاری و گریه در بارگاه الهی و پرداخت صدقات و خیرات متوسل بشویم، چنان‌که آیات متعدد قرآن عظیم‌الشأن نیز به همین موضوع تاکید دارند. لذا اقشار مختلف مردم به‌ویژه صالحین امت به دعا و نیایش بپردازند.

امام‌جمعه اهل‌سنت زاهدان در ادامۀ سخنان‌شان توصیه‌هایی هم به دولت برای مقابله با کرونا داشتند و گفتند: توصیه بنده به جناب آقای روحانی آن است که تمام فعالیت‌های ایام باقیماندۀ دولت خود را به موضوع سلامت مردم و واکسیناسیون کرونا متمرکز کند.

مولانا عبدالحمید توصیه‌ای هم به مردم کردند و گفتند: توصیۀ بنده به مردم عزیز نیز آن است که به شایعات توجه نکنند و از طرح واکسن کرونا استقبال کنند و واکسن بزنند. بهداشت جهانی و کارشناسان بهداشتی بر زدن واکسن کرونا اتفاق‌نظر دارند و امروز در کشورهای مختلف دنیا این طرح اجرا می‌شود.

مدیر دارالعلوم زاهدان تاکید کردند: اگرچه شاید واکسن کرونا کاملا جلوی ابتلا به این بیماری را نگیرد، اما حداقل تبعات ناشی از آن را کاهش می‌دهد. لذا توصیۀ بنده آن است که همۀ مردم عزیز بر الله تعالی توکل کنند و این واکسن را بزنند.

برچسب ها

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن