اهل سنت ایرانمذاهب و خطبه ها
موضوعات داغ

انتقاد مولانا ساداتی از کمبود امکانات پزشکی

کمبود امکانات و نیروهای پزشکی در سراوان

آوای سنت : مولانا سید عبدالصمد ساداتی با بیان اینکه همه افراد نسبت به سرنوشت جامعه خود باید احساس مسئولیت کنند ، از دولتمردان بدلیل کمبود امکانات و تجهیزات پزشکی و نبود کادر درمان متخصص انتقاد کرد.

ایشان در فرازی از سخنان در مراسم نماز جمعه اهل سنت سراوان (۱۱ تیر ۱۴۰۰) گفتند : در شرایط کرونا توجهی به سیستان و بلوچستان و سایر مناطق محروم نشده است که با کمبود امکانات و تجهیزات پزشکی و کادر درمان متخصص شرایط فوق بحرانی را سپری می کنند ، سراوان بزرگ با کمبود امکانات در زمینه‌های مختلف بهداشت و درمان بدترین دوران خود را می‌گذراند.

امام جمعه اهل سنت سراوان خاطرنشان ساخت : نبود پزشک عفونی شهرستان سراوان را با بحران مواجه کرده است که یکی از اولویت ها در وضعیت کرونایی برخورداری از پزشک متخصص است و نیز بیمارستان جدیدی که تاسیس آن ۱۴ سال طول کشید بدون امکانات لازم تحویل مردم داده  شد و همچنان از تجهیزاتی که مسئولان گفتند خریداری شده ، خبری نیست.

مولانا ساداتی افزود: در نبود امکانات لازم پزشکی و یا نبود پزشکان متخصص ، بیماران مجبورند که به شهرهای دیگر بروند یا در خانه های خود به خود درمانی بپردازند ، اینکه ۱۰ شهرستان استان بیمارستان ندارد و مناطقی فاقد پزشک و مراکز درمانی است که نشان از عملکرد ضعیف دولتمردان است.

مدیر دارالعلوم سراوان بیان کرد : مسئولان بهداشت و درمان کشور مردم استان و سراوان را دریابند ، مردمی که در انتخابات و شرایط سخت مشارکت حداکثری داشتند ، با گفتار نمی شود بر کمبودها و مشکلات سرپوش گذاشت.

ایشان در ادامه تصریح کرد: توصیه بنده به آقای استاندار این است که در فکر پلمپ مساجد نباشند، بلکه بهتر است به انجام مسئولیت های رها شده و مشکلات انباشته شده استان سیستان و بلوچستان بپردازند چرا که اگر نیازی به بستن درب های مساجد در پی کرونا شد لازم نیست که ایشان متحمل چنین زحمتی شوند ، کسانی که متولی امور مساجدند بیشتر در فکر هستند و اینکه توهین و اهانت به خبرنگار در شان یک استاندار نیست.

مولانا ساداتی همچنین ابراز داشت: از شهروندان درخواست داریم برای حفظ سلامتی خود و دیگران در رعایت پروتکل های بهداشتی احساس مسئولیت نمایند و همچنین لازم است صفهای طولانی بنزین و دریافت ارزاق و مجالس عروسی و عزاداری کنترل شود .

امام جمعه اهلسنت سراوان همچنین در بخشی از سخنان در اشاره به عملکرد دولت در افزایش مشکلات گفتند : دولت در آخر عمر خود باز هم مشغول افزودن قیمت کالاهای اساسی و مورد نیاز مردم است و بر مشکلات مردم افزوده است و از طرفی دیگر تبدیل روستاها به شهر را بدون امکانات و زیرساخت های لازم در دستور کار قرار داده است که خدمتی در حق مردم نیست نیز بلکه مردم با کمترین امکانات هزینه زندگی شهری را می پردازند.

مولانا ساداتی در بخش نخست سخنان عنوان کرد: یکی از مقررات اسلام برای پیروانش امر به معروف و نهی از منکر  است که به همه افراد جامعه مسلمان اجازه می دهد که نسبت به سرنوشت جامعه خود احساس مسئولیت کنند و حق اظهار نظر داشته باشند.

امام جمعه اهلسنت سراوان تصریح کرد : امر به معروف و نهی از منکر وظیفه شرعی و دینی در هر زمان است و اختصاص به یک عصر و یک جامعه ندارد ، هر کسی در حد توان خودش مسئول و موظف است که با این اصل در امور اجتماعی ، در تغییر و از بین بردن مفاسد و ناهنجاریها به نیکی تلاش نماید.

مدیر دارالعلوم سراوان افزود: اسلام این آزادی را داده است که آنچه در توان خود برای بهتر کردن جامعه دارند در امور اجتماعی دخالت کنند و کسانی که مسئولیت در اموری دارند باید موظف به پاسخگویی انتقادات و ایرادات باشند.

برچسب ها

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن