اخبارخارجی

تکذیب مجور واردات درخت کریسمس به عربستان

آوای سنت : سازمان زکات، مالیات و گمرک عربستان به مناقشات مربوط به مجوز سعودی برای واردات درخت کریسمس، یکی از مشهورترین جنبه های جشن کریسمس پایان داد.

به گزارش سرویس ترجمه آوای سنت ، یک کاربر در توییتر از یکی از اعضای این سازمان سوال کرد که آیا صحت دارد که  برخی شایعات می‌گویند ورود درخت کریسمس به کشور مجاز است؟ این مقام مسئول در پاسخ به او گفت : واردات درخت کریسمس و هر نوع نشانه ای از ادیان غیر از دین اسلام ممنوع است.

مقامات سعودی واردات محصولات کریسمس مانند درخت کریسمس و کلاه بابا نوئل را ممنوع کرده اند، اما رسان های غربی اخیراً گزارش داده اند که فروشگاه ها در این کشور عرضه و فروش آنها را آغاز کرده اند.

عربستان شاهد مجموعه ای از تغییرات اجتماعی، فرهنگی، سیاسی و اقتصادی در چارچوب چشم انداز «عربستان سعودی ۲۰۳۰» است که توسط ولیعهد محمد بن سلمان  هدایت می شود.هدف این چشم انداز افزایش سهم بخش سرگرمی در تولید ناخالص داخلی از ۳ به ۶ درصد است.

در میان این تغییرات، عربستان شاهد مجموعه‌ای از تصمیم‌ها برای کنار گذاشتن تعدادی از قوانین و آداب و رسوم رسمی بود که طی دهه‌های گذشته  به تصویب رسید، از جمله به زنان اجازه رانندگی داده شد، ورود به استادیوم‌های فوتبال برای آنها مجاز شد و انجام حرفه‌هایی که فقط در اختیار مردان بودبرای آنان نیز مجاز شد.

اصل مطلب را اینجا ببینید

برچسب ها

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن