اهل سنت ایرانگفتگو و مصاحبه

فاصله گرفتن از جوانان مسلمان باعث دین گریزی آنها شده است

آوای سنت: امام جمعه اهل سنت اسالم عدم توجه به مشکلات جوانان را یکی از عوامل دین گریزی در میان این قشر خواند.

به گزارش خبرنگار آوای سنت، افندی تاج الدین برزکوهی در گفتگو با خبرنگار ما در تحلیل شرایط مشکلات صدر اسلام با زمان اکنون گفت: وقایع و اتفاقات نشان می دهند که هر چه فاصله زمانی امت از صدر اسلام بیشتر شده است، شعارها جای عمل را گرفته و ما به جای آنکه یک انجام دهنده خوب برای مردم باشیم خود را تبدیل به یک سخنران خوب کرده ایم.

مبحث دین گریزی جوانان نیز از همین مسئله نشات می گیرد. بازوهای توانمند رسول اکرم در جنگ با کفار جوانانی بودند که معمولا تا پای شهادت پیش می رفتند، زیرا در تمامی جنگ پیامبر را در کنار خود و در خط مقدم جبهه دیده و از وجود ایشان روحیه می گرفتند، اما امروز جوان خودش را در میدان عمل و در مواجه با مشکلات تنها می بیند.

افندی برزکوهی پویایی یک جامعه را در دینمداری، طراوات و شادابی قشر جوان آن دانست و افزود: اسلام کامل ترین دین الهی است که نمی توان برای آن جایگزینی مثال زد. این دین برنامه های مشخصی را برای ابتدا و انتهای زندگی انسان ها تعریف کرده و روش ها مشخص هستند.

مسئولی که حرف می زند، ولی به گفته هایش جامه عمل نمی پوشاند خود یکی از دلایل کم رنگ شدن امید از جامعه می باشد. اشکال کار در این است که آنها در میدان عمل تنها هستند و معمولا مطالبات شان از جامعه و مسئولین بی نتیجه می ماند. در صدر اسلام عدالت و مساوات فارغ از دین حرف اول را می زند. سخنرانی که مردم را به صبر فرا می خواند خود بیش از سایرین نیاز به همیاری داشت. مسئولین در صدر اسلام عادت نداشتند از بالا دست برای مردم سخنرانی کنند و اگر هم مسئله ای را یادآوری می شدند شخصا در راس انجام آن قرار می گرفتند. بنابراین وقتی مسئولی حرفی را بزبان می آورند ابتدا باید خود را محک زده و ببینند که اگر به جای مخاطب بود چه برداشتی از بیانات می کرد.

در جنگ احد حضرت پیامبر به یارانش دستور داد تا غذای شان را با اسرا تقسیم کنند. همه آن صحابه در درجه اول با ایمان و سپس مسئول در برابر مردم به حکم قرآن بودند، امروز چند درصد از مسئولین را می توان مثال زد که زندگی شان مطابق با قرآن باشد؟

امام جمعه مسجد فاروق اعظم اسالم یادآور شد: خواست مردم از دولت این است که در انتصاب مسئولین نهایت دقت بعمل آید.

مسئولی که نسبت به مردمش تعصب نداشته باشد عملکرد مثبتی نخواهد داشت. جلوی کسانی را که بی جهت قیمت اجناس را بالا می برند باید گرفته شود. با عوامل سودجویی که نبض بازارها را در اختیار دارند برخورد قانونی صورت بگیرد. دولتی بیشتر موفق است که مردم را در کنار خودش ببیند و مسئولین نیز باید مانند رئیس دولت ارتباط شان را با مردم از نزدیک کنند.

افندی برزکوهی همچنین عنوان نمود: قشر جوان حرف بدون عمل را نمی پذیرد. برخی از مسئولین و سخنوران در حالی مردم را به صبر دعوت می کنند که خودشان در رفاه کامل بسر می برند. کشور در سال های گذشته شاهد فاصله طبقاتی بوده است. قانون گریزی، دین گریزی به دنبال دارد. فکر معیشت و آینده زندگی روی ازدواج مسئله ازدواج تاثیر منفی برجای می گذارد. تا زمانی که درآمدها پایدار نشود، نباید انتظار جامعه ای پویا داشت. لذا گره گشای کار مردم باشیم و به جای شعار اصل عمل را سرلوحه خدمت به جامعه قرار دهیم.

برچسب ها

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن