اخبارداخلی

جلوی تغسیل اموات در مساجد مریوان گرفته شود

تغسیل اموات در مساجد خطر شیوع بیماری‌ها را افزایش می‌دهد

آوای سنت : رییس شبکه بهداشت و درمان مریوان ضمن تاکید بر تعمیر و توسعه غسالخانه بهشت مصطفی مریوان، گفت: این غسالخانه باید هرچه سریع‌تر فعال شود تا از تغسیل اموات در مساجد و شیوع بیماری‌های مختلف و تجمع در مساجد جلوگیری شود.

به گزارش آوای سنت به نقل از پایگاه اطلاع رسانی دبیرخانه شورای برنامه ریزی مدارس علوم دینی اهل سنت از کردستان، حمید پرتویی در روند بازدید از غسالخانه بهشت مصطفی که به درخواست مرکز بهداشت این شهرستان و با هدف فعالسازی این غسالخانه انجام گرفت ضمن تایید مباحث مطرح شده از سوی مسئول مرکز بزرگ اسلامی این شهرستان، اظهار کرد: درمکاتبه ای که مرکز بهداشت مریوان با ادارات اوقاف و امورخیریه و مرکز بزرگ این شهرستان داشته ایم با این تصور که این غسالخانه آماده و نکات بهداشتی در آن رعایت شده است خواستار جلوگیری از غسل و تدفین اموات در مساجد شدیم.

رییس شبکه بهداشت و درمان مریوان اذعان کرد: براساس ارزیابی که امروز در روند بازدید از این غسالخانه داشتیم، متاسفانه این مکان دارای نواقصی است که شهرداری مریوان باید در کوتاه ترین زمان ممکن نسبت به رفع این مشکلات اقدام و گزارش کار خود را به مرکز بهداشت و مرکز بزرگ اعلام کند.

پرتویی اضافه کرد: باید این غسالخانه هرچه سریع‌تر فعال شود تا از تغسیل اموات در مساجد و شیوع بیماری‌های مختلف و تجمع در مساجد جلوگیری شود.

نماینده شهرداری مریوان نیز در این جلسه نسبت به رفع نواقص ضروری این غسالخانه در کوتاه ترین زمان اعلام آمادگی کرد و گفت: باید با بهره‌گیری از توان خیرین نسبت به تهیه محلی مجهز برای غسالخانه این شهر اقدام شود.

وی افزود: در کنار غسالخانه موجود، شهرداری مریوان نسبت به تهیه نقشه کارشناسی برای احداث یک غسالخانه درشان مردم این شهرستان اقدام خواهد کرد.

برچسب ها

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن