اخبارخارجی

جنایت جدید گروه تروریستی بوکوحرام در کامرون

آوای سنت : گروه تروریستی بوکوحرام در جنایت جدید خود، سه نفر از روستائیان در شمال کامرون را کشته و پنج کودک را ربودند.

به گزارش آوای سنت ؛ به نقل از البوابه نیوز، گروهی از تروریست‌های بوکوحرام در حمله به روستای «اودال» واقع در دورترین نقطه شمال کامرون و ۶ کیلومتری مرز این کشور با نیجریه، ۳ روستایی را کشته و ۵ کودک را ربودند.

«بوکار مژوا» شهردار «مایو موسکوتا» روز یکشنبه، ۲۷ مهرماه، در این باره گفت: گروه تروریستی بوکوحرام حملات خود را علیه نیروهای امنیتی و شهروندان شمال کامرون و همچنین مناطق مختلف کشورهای نیجریه، نیجر و چاد افزایش داده‌اند.

بنا بر آمار سازمان ملل متحد، بوکوحرام تا کنون بیش از ۳۶ هزار نفر را در نیجریه به قتل رسانده‌اند. این درحالی است که تا کنون ۳ میلیون نیجریایی نیز از ترس حملات این گروه تروریستی از منازل خود گریخته و آواره شده‌اند.

بوکو حرام (به زبان هوسه به معنای: تحصیل غربی حرام است) یک گروه شورشی در شمال نیجریه است که خواستار تعطیلی تمامی مدارس نوین و تحمیل شریعت اسلامی بر تمامی ۳۶ ایالت نیجریه است. این گروه که در نیجر، چاد و شمال کامرون نیز فعال است در سال ۱۳۸۱ هجری شمسی تأسیس شده و پیش‌تر با شبکه القاعده ارتباط داشت اما در سال ۱۳۹۴ با ابوبکر بغدادی بیعت کرد و نام خود را به ولایت غرب آفریقای دولت اسلامی تغییر داد.

برچسب ها

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن