اخبارخارجی

جنجال قاچاق مواد مخدر در قرآن در عربستان

آوای سنت :کلیپی که روش‌های مختلف قاچاق مواد مخدر به عربستان سعودی را نشان داد،فعالان شبکه‌های اجتماعی را شوکه کرد. یکی از این روش ها که در این کلیپ نشان داده شد،قاچاق مواد مخدر از طریق قرآن کریم است.

به گزارس سرویس ترجمه آوای سنت ، فیصل عبد الکریم،روزنامه نگارسعودی از طریق حساب کاربری خود در توییتر،کلیپی از داخل نمایشگاه کمیته ملی مبارزه با مواد مخدر دراین کشور منتشر کرد که غیرمنتظره ترین ابزارهای قاچاق مواد مخدر در این ویدئو به چشم می خورد.

قرار دادن قرص های مخدر در داخل قرآن کریم،یکی از این راهها بود،این روزنامه نگار نوشت:حتی قرآن کریم نیز از دست قاچاقچیان مواد مخدر که دشمنان پسران و دختران کشور را هدف قرار می دهند در امان نماند.

این ویدئو دو نسخه از قرآن کریم را نشان می‌داد که تعدادی از صفحات آن‌ها خالی شده و مواد مخدر داخل آن‌ها قرار داده شده بود.این اقدام قاچاقچیان،فعالان شبکه‌های اجتماعی را خشمگین کرد و فعالان عرصه مجازی، نارضایتی خود را از این جنس  اقدامات اعلام کردند.

ابوعقیل یکی ازکاربران فضای مجازی در این باره نوشت:فردی که دین و انگیزه های دینی کمتری داشته باشد، می توان از او هرانتظاری راداشت.خداوند کشور و بندگان خود را از شر این نوع انسان ها در امان نگه دارد.

کاربردیگری با نام عمر در واکنش به این اقدام قاچاقچیان نوشت:نوشت حسبی الله ونعم الوکیل.

احمد العمودی در این باره گفت:ان شاءالله هر دستی که صفحات قرآن را پاره کرد تا مواد مخدر را در آن جاسازی کند فلج شود.

مقامات سعودی هر از چندگاه اعلام می کنند که از قاچاق گسترده مواد مخدر از طریق دریا و خشکی از کشورهای همسایه جلوگیری کرده و قاچاقچیان دستگیر شده اند.

ریاض در زمینه مبارزه با انواع مواد مخدر به دلیل آسیب شدیدی که این مواد به فرد و جامعه وارد می‌کند جدی است و با اقتباس از قانون،شدیدترین مجازات‌ها را برای مرتکبین اجرا می کند.

عربستان برای کسانی که مواد مخدر را تبلیغ و قاچاق می کنند مجازات های شدیدی اعمال می کند که مجازات اعدام یکی از آنهاست.

اصل مطلب را اینجا ببینید

برچسب ها

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن