اخبارداخلی

جوانی جمعیت کشور را به اهداف انقلاب نزدیک می‌کند

آوای سنت : مدرس مدارس علوم دینی اهل سنت ارومیه گفت: توجه به موضوع جوانی جمعیت و ترویج آن کشور را به اهداف و دورنمای انقلاب نزدیک می‌کند.

ماموستا عبد الرحمن محمدپور بیان کرد : ما چشم انداز ۲۰ ساله‌ای داریم که فقط با جامعه جوان محقق می‌شود و تنها از این طریق است که می‌توانیم به اهداف پیش بینی شده در این چشم انداز برسیم.

وی اظهار کرد: امروزه بسیاری از کشورهای جهان بسوی جوانی جمعیت روی آورده‌اند راهی که اسلام صدها سال قبل بدان تاکید کرده است.

این مدرس مدارس علوم دینی اهل سنت ادامه داد: کشورهایی نظیر چین و هند بواسطه داشتن جمعیت جوان و نیروی انسانی ارزان امروز نبض اقتصاد جهان را بدست گرفته و مسیری را انتخاب کرده‌اند که اسلام، مسلمانان را به آن فرا خوانده است.

ماموستا محمدپور اضافه کرد: امروز شعار فرزند کمتر زندگی بهتر دیگر باطل شده و خود غرب نیز به جایی رسیده که مشوق‌هایی برای فرزندآوری از جمله مرخصی بیشتر برای زنان شاغل تعیین کرده است.

وی به تبعات حرکت جمعیت به سمت پیری و فرزند کمتر اشاره کرد و یادآور شد: دولت و مسوولان بسترهای لازم، ‌امتیازات و امکاناتی که برای خانواده‌ها و فرزندآوری نیاز است را باید برای نسل جوان فراهم کنند.

ماموستا محمدپور با بیان اینکه در اعتقاد ما رزق و روزی دست خداست، تاکید کرد: با این وجود نهادهای مدنی اگر با همکاری دولت زمینه اشتغال را فراهم کنند قطعا ایران اسلامی شاهد جوانی جمعیت شده و با سرعت بیشتری به سمت توسعه حرکت خواهد کرد.

مدرس مدارس علوم دینی اهل سنت ارومیه با بیان اینکه دلیل تاکید مقام‌معظم رهبری بر جوانی جمعیت ناشی از نگاه دین به این مقوله است، گفت: جوان نشاط، شادابی و جامعه ای پویا را بوحود می‌آورد چنانکه پیامبر اسلام می‌فرماید من افتخار می‌کنم به امتم حتی اگر یک بچه سقط شده باشد.

برچسب ها

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن