اهل سنت ایرانگفتگو و مصاحبه

قرآن‌سوزی در غرب آزمایش و تلنگری برای مسلمانان بود

آوای سنت : مدیر حوزه علمیه شیخ‌شلتوت ارومیه با اشاره به اینکه قرآن‌سوزی در غرب آزمایش و تلنگری برای مسلمانان بود تا بیش از پیش دشمنان اسلام را بشناسیم گفت: این اهانت به مقدسات اسلامی محکوم است و بی‌تردید قرآن و چراغ الهی بسان نور است و تا قیامت روشن مانده و خاموش نمی‌شود.

ماموستا عبدالواحد نخشی‌پور در طی گفت‌وگویی اظهار داشت: خداوند متعال در سوره‌های مبارکه صف و توبه می‌فرماید کافران می‌خواهند نور خدا را با دهان خود خاموش سازند اما خدا نور خود را کامل می‌کند هر چند که خوشایند کافران نباشد.

وی افزود: از سوی دیگر خداوند فرمود: “او” کسی است که رسول خود را با هدایت و دین حق فرستاد تا او را بر همه ادیان غالب سازد هر چند که مشرکان کراهت داشته باشند.

مدیر حوزه علمیه شیخ‌شلتوت ارومیه گفت: از این آیه شریفه استنباط می‌شود که مشرکان و کافران از صدر اسلام تا قیامت درصدد این هستند که هر روز با یک ترفند و دسیسه‌ نور خدا را خاموش کنند اما خداوند متعال خود محافظ این دین و کتاب خود است.

وی بیان کرد: خداوند متعال در سوره مبارکه حج خطاب به رسول خدا(ص) فرمود ما قرآن را بر شما نازل کردیم و تا قیام قیامت حافظ و نگهبان قرآن خواهیم بود پس حافظ دین مقدس اسلام و قرآن کریم، خداوند متعال است و بی‌تردید دین اسلام از بین نخواهد رفت.

ماموستا نخشی‌پور با اشاره به قرآن‌سوزی توسط یک مسیحی عراقی در سوئد گفت: این یک اقدام بسیار ناپسند بود و بار دیگر مشرکان ذات کثیف و بغض و کدورت خود را علیه دین اسلام نشان دادند.

وی در ادامه با اشاره به اینکه از واقعه تلخ قرآن‌سوزی چند درس می‌توان گرفت تصریح کرد: یکی اینکه آنچه که در دل‌ها است از بین رفتنی نیست یعنی تعظیم و تکریم مسلمانان به قرآن کریم و به پیامبر(ص) از میان نمی‌رود.

ماموستا نخشی‌پور در ادامه با اشاره به اینکه دموکراسی یک افسانه است و دولت‌های غربی که دم از دموکراسی و حقوق بشر دارند تنها در حد یک ادعا است بیان کرد: از جمله مسائلی که می‌توان از واقعه تلخ قرآن‌سوزی استنباط کرد این است که مسلمانان دوستدار غرب‌ باید بیدار شوند و آنهایی که از غرب حمایت کرده و محبت غربی‌ها را در دل دارند باید با این صحنه‌ها هوشیار شوند.

وی افزود: متأسفانه روزی در دانمارک علیه رسول خدا(ص) توهین شده و روزی نیز در دانمارک علیه قرآن اهانت می‌شود؛ بنابراین مسلمانان غرب‌دوست باید بیدار شده و این جریانات را ببینند.

مدیر حوزه علمیه شیخ شلتوت ارومیه اظهار داشت: بی‌تردید جهان‌بینی سوختنی نیست یعنی دین مقدس اسلام با قرآن‌سوزی از بین نمی‌رود و از سوی دیگر تأثیر قرآن در غرب بسیار بوده و امسال دو میلیون نفر مسلمان از اقصی‌نقاط دنیا در مکه مکرمه و در عرفات و مشعرالحرام برای به جای آوردن مناسک حج حاضر بودند.

وی افزود: هم‌اکنون در قلب اروپا در فرانسه، ایتالیا، استرالیا و آمریکا ندای اسلام پخش شده و اسلام در حال جهانی شدن است و از سوی دیگر غرب فلسفه‌ای در برابر قرآن ندارد و برای همین دست به چنین کارهای پلیدی زده و در جنگ فکر شکست خورده‌اند.

ماموستا نخشی‌پور با اشاره به اینکه قرآن‌سوزی در غرب آزمایش و تلنگری برای مسلمانان بود تا بیش از پیش دشمنان اسلام را بشناسیم گفت: این اهانت به مقدسات اسلامی محکوم است و بی‌تردید قرآن و چراغ الهی بسان نور است و تا قیامت روشن مانده و خاموش نمی‌شود.

برچسب ها

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن