اخبارخارجی

خاخام اسرائیلی: واکسن کرونا افراد را «همجنس‌باز» می‌کند!

آوای سنت : یک خاخام شدیدا ارتدوکس به پیروان خود گفته است که از دریافت واکسن کووید خودداری کنند، چرا که ممکن است «باعث همجنسگرا شدن» آنها شود.

رسانه‌های اسرائیلی گزارش دادند که خاخام دنیل آسور که پیروان پرشماری در فضای مجازی دارد، همچنین ادعا کرده است که تلاش‌های واکسینه کردن مردم بخشی از اقدامات «دولت شوم جهانی» است که می‌خواهد «نظم نوین جهانی را برقرار سازد.»

گرچه ادعای او درباره ربط این واکسن با همجنسگرایی بهره‌ای از واقعیت ندارد، اما در عین حال با اظهارات سایر خاخام‌های ارتدوکس نیز در تضاد است که از پیروان خود خواسته‌اند واکسن ویروس کرونا را تزریق کنند.

به گفته رسانه خبری «اسرائیل یاهوم»، آقای آسور اخیرا در مراسم عبادتی ادعا کرده است: «هر واکسنی که از مواد رویانی استفاده کند، باعث تمایلات متضاد می‌شود و ما برای این قضیه مدرک داریم. بنابراین واکسن‌هایی که از مواد رویانی گرفته می‌شوند، درباره این واکسن‌ها هم انجام شده است و می‌تواند تمایلات مخالف ایجاد کند»، که ظاهرا اشاره به همجنسگرایی داشته است.

گروه هاوروتا که در زمینه حقوق جامعه رنگین‌کمانی مشغول است، در واکنش به این اظهارات به شوخی گفت: «در حال افزایش آمادگی خود هستیم تا به استقبال اعضای جدید برویم.»

بیش از ۲ میلیون اسرائیلی تاکنون یک دُز از واکسن را دریافت کرده‌اند و حدود ۲۲۵ هزار نفر دومین دُز خود را نیز تزریق کرده‌اند.

برنامه واکسینه کردن اسرائیل شهروندان این کشور و تمام ساکنان شهرک‌های یهودی‌نشین که در عمق کرانه باختری زندگی می‌کنند را شامل می‌شود، ولی جمعیت ۲.۵ میلیونی فلسطینیان این منطقه و فلسطینیان ساکن غزه را در بر نخواهد داشت.

برچسب ها

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن