خارجی

آمریکا و عربستان خواهان میانجیگری عمران خان بین تهران و واشنگتن شده اند

آوای سنت: عمران‌خان” نخست وزیر پاکستان درباره جزئیات گفتگوی خود با رئیس جمهور آمریکا و ولیعهد عرببستان سعودی صحبت کرد که هردو خواستار میانگیری وی بین تهران و واشنگتن شده اند.

نخست وزیر پاکستان در گفت‌وگو با یک شبکه آمریکایی هشدار داد: جنگ راه حال هیچ مشکلی نیست و هرگونه رویارویی با جمهوری اسلامی ایران در منطقه هرگز در راستای منافع جهان نخواهد بود.

عمران‌خان که در نیویورک بسر می‌برد و قرار است که در نشست مجمع عمومی سازمان ملل سخنرانی کند، روز پنجشنبه به وقت محلی در برنامه زنده “ام‌.اس‌.ان‌.بی‌.سی” درخصوص تحولات منطقه، پیشنهاد ترامپ برای میانجیگری درباره کشمیر، اوضاع افغانستان، روابط با آمریکا و تحولات مربوط به ایران سخن گفت.

وی با اشاره به دیدارهای اخیر خود با سران جمهوری اسلامی ایران و آمریکا در حاشیه اجلاس سازمان ملل، گفت: ایران و افغانستان کشورهای همسایه ما هستند و پایداری صلح و ثبات در این کشورها برای مهم است.

نخست وزیر پاکستان افزود: من با ترامپ صحبت کردم، با طرف ایرانی نیز گفت‌وگو کردیم. رییس جمهوری آمریکا چنین نظری داشت که من قادر به پیشبرد ابتکار میانجیگری بین تهران-واشنگتن و همچنین صحبت درباره توافق هسته‌ای هستم.

وی اضافه کرد: وضعیت فعلی بسیار دشوار است در عین حال ما به صراحت با هرگونه درگیری و جنگ مخالفیم و معتقدیم که با جنگ مشکلی حل نمی‌شود

برچسب ها

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن