خارجی

انتقاد دبیرکل سازمان دیده‌بان حقوق بشر از سازمان همکاری اسلامی

آوای سنت (ترجمه): دبیرکل سازمان دیده‌بان حقوق بشر , سازمان همکاری اسلامی را مورد انتقاد قرار داد.

کنت روت Kenneth Roth، دبیرکل سازمان دیده‌بان حقوق بشر , در بیانیه ای,  سازمان همکاری اسلامی را به دلیل عدم واکنش در مقابل سیاست سرکوبگرانه دولت چین علیه اویغورهای مسلمان مورد انتقاد قرار داد.

روت که با اشاره به سرکوب و نقض حقوق بشر علیه ترکهای اویغور در منطقه خودمختار سین کیانگ  , کشورهای مسلمان ، سازمان همکاری اسلامی و آنتونیو گوترش دبیر کل سازمان ملل متحد را به جهت سکوت درمقابل دولت چین مورد انتقاد قرار داد و گفت: اگر سازمان همکاری اسلامی  به دولت چین نسبت به سرکوب اویغورها  اعتراض می کرد ، چین مجبور می شد در مقابل ۵۷ کشور مقابله به مثل کند. اقتصاد چین نمی تواند با کل دنیا در بیافتد.

در گزارش سالانه دیده بان حقوق بشر گفته شده است که در دو سال گذشته ، تعداد زیادی از مردم منطقه خودمختار سین کیانگ اویغور تحت عنوان “اقدامات پیشگیرانه پلیسی” بی گناه بازداشت شده اند و افرادی که از نظر سیاسی خطرناک تشخیص داده شده اند ، بدون محاکمه قضایی به اردوگاه های بازآموزی فرستاده شده اند.

سازمان دیده بان حقوق بشر در گزارش سالانه خود , شرایط اویغورها و سایر مسلمانان در شمال غرب چین را همانند کابوس توصیف کرده است.

این صحبت‌ها از سوی مدیر اجرایی دیده‌بان حقوق بشر در نیویورک پس از آن انجام شد که از ورود وی به هنگ‌کنگ در روز یکشنبه جلوگیری به عمل آمد؛ وی قرار بود گزارش سالانه حقوق بشری را در آنجا ارائه نماید.

 

منبع

برچسب ها

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن