خارجی

تشویق دیگران با دیدن عزم مادربزرگ ها برای آموزش قرآن در ترکیه

عزم مادربزرگ ها برای آموزش قرآن در ترکیه ,موجب ترغیب دیگران می شود

آوای سنت: دیدن عزم مادر بزرگ ها برای آموزش قرآن , که بین سنین ۶۰ تا ۸۰ سال هستند , موجب ترغیب افراد دیگر برای شرکت در این کلاس ها می شود.

در شهر آدی یامان ترکیه , زنانی که با آن که مسن و صاحب نوه هستند در کلاس آموزش قرآن شرکت می کنند و عشق به آموزش قرآن دارند.

یکی از زنان با نام سعادت ارتورک که شصت ساله است می گوید: شش سال است که قرآن می آموزم و تا پایان عمرم به آموزش آن ادامه خواهم داد. از زمان کودکی علاقه خاصی به یادگیری قرآن داشتم. اکنون خیلی خوشحال هستم و دیگران را هم به شرکت در این کلاس ها تشویق می کنم.

الیف کایا , زنی شصت ساله می گوید: از سال ۲۰۰۸ در کلاس های آموزش قرآن شرکت می کنم. به حج خواهم رفت. قبل از شرکت در کلاس , به دلیل این که نمی توانستم قرآن بخوانم دعاها را به شکل صحیح نمی خواندم. هر وقت به کلاس می آییم آرامش را حس می کنیم و این , حس بسیار خوبی است .

خانم خیریه چالیشکان , ۶۸ ساله نیز با بیان اینکه تنها زندگی می کند و تنهایی خود را با قرآن خواندن پر می کند , می گوید: از سال ۲۰۱۴ آموزش قرآن را آغاز کردم.  از نظر سلامتی مشکلاتی دارم و فقط اگر وضع جسمانی ام خوب باشد در کلاس شرکت می کنم. وقتی می توانم در کلاس شرکت کنم بسیار خوشحال می شوم و به قدری احساس آرامش می کنم که قابل توصیف نیست. تنها زندگی می کنم و قرآن برای من به مثابه یک دوست می باشد.

یکی دیگر از زنان شرکت کننده در کلاس آموزش قرآن به نام فاطما یئلماز (۶۰ ساله) نیز با بیان این که ۳ سال است در این کلاس ها شرکت می کند می گوید: حضور در کلاس موجب آرامش و رفع استرس می شود. همچنانکه موقع نماز احساس آرامش می کنید موقع قرآن خواندن هم همان احساس دست می دهد. خواندن قرآن باعث باز شدن افق دید انسان می شود و دیدگاه شما نسبت به دنیا تغییر می کند, دل رحم می شوید , گوشی را کنار بگذارید , از مقابل تلویزیون بلند شوید و برای آموزش قرآن به کلاس ها بروید.

برچسب ها

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن