خارجی

دولت چین, یکی از مقامات بوروکرات اویغور را به حبس ابد محکوم کرد

دوستان قدیمی, دشمن یکدیگر شدند. دولت چین, یکی از مقامات بوروکرات اویغور را به حبس ابد محکوم کرد

آوای سنت: نور بکری ، یکی از افسران ارشد اویغور در دولت چین ، به حبس ابد محکوم شد.

رئیس پیشین اداره ملی انرژی چین ، نور بکری که اصالتا از ترکستان شرقی است به اتهام دریافت رشوه به حبس ابد محکوم شد. بکری یکی از مقامات عالی رتبه اویغور در دولت چین بود.

دیوان عالی چین در بیانیه کتبی که در Weibo ، یکی از بزرگترین شبکه های رسانه های اجتماعی این کشور، اعلام کرد که بکری در این دادرسی به گناه خود اعتراف کرده است. این سیاستمدار ۵۷ ساله اویغور به اتهام دریافت رشوه , اختصاص ماشین لوکس و راننده ویژه به اعضای خانواده با استفاده از امکانات دولتی مجازات شده است.

بکری ، یکی از فرمانداران پیشین ارومچی ، پایتخت ترکستان شرقی ، در ماه سپتامبر سال گذشته به اتهام نقض مقررات و قوانین انضباطی حزب کمونیست چین بازداشت شده بود.او در سال ۱۹۸۲ وارد این حزب شده بود.

در دوره ای که بکری ، فرماندار ترکستان شرقی بود ، دست کم ۲۰۰ نفر در درگیری های قومی جان خود را از دست دادند . او به دفاع از سیاست های محدود کننده آزادی اقلیت های مسلمان معروف بود.

 رشوه تحت عنوان “هدیه”

در چین ، کسانی که به جرم رشوه ، قاچاق مواد مخدر و جاسوسی متهم شناخته می شوند ، اغلب به اعدام محکوم می شوند. با این حال ، مشخص است که بسیاری از افراد سیاسی و تجاری که عضو حزب کمونیست هستند تحت عنوان هدیه به یکدیگر رشوه می دهند. این سنت ، که در چین کاملاً رایج است ، در صورتی که توسط افراد نزدیک به حزب کمونیست انجام شود ، اغلب نادیده گرفته می شود.

در ترکستان شرقی بیش از یک میلیون ترک اویغور در اردوگاههای کار اجباری موسوم به مراکز بازآموزی نگهداری می شوند که این از موضوعات مورد بحث در افکار عمومی جهان می باشد.

منبع

برچسب ها

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن