خارجی

مرمت و بازسازی بیش از پانصد مسجد توسط بنیاد امور دینی ترکیه

بنیاد امور دینی ترکیه , 501 مسجد که از جنگ و حوادث تروریستی آسیب دیده بودند مورد بازسازی قرار داده است.

آوای سنت: بنیاد امور دینی ترکیه , ۵۰۱ مسجد که از جنگ و حوادث تروریستی آسیب دیده بودند مورد بازسازی قرار داده است.

بنا به اعلام مدیر کل این بنیاد , در فلسطین , سوریه , فیلیپین , هائیتی , مناطق شرق و جنوب شرق آناتولی , در فاصله سالهای ۲۰۱۵ تا ۲۰۱۹ میلادی , بنیاد امور دینی ترکیه موفق شده است مساجدی را که به دلیل جنگ , حوادث تروریستی و طبیعی آسیب دیده اند را مورد بازسازی یا مرمت قرار داده و برای انجام عبادات دینی در اختیار مردم مسلمان آن مناطق قرار داده است.

محمت ساواش پولات , مدیر کل بنیاد امور دینی ترکیه همچنین با بیان این که از سال ۱۹۸۷ تاکنون در طول مبارزات مردم فلسطین در نوار غزه مساجد موجود در این منطقه بارها مورد تخریب قرار گرفته اند اعلام کرد: ۹ مسجد که در طول جنگ سال ۲۰۰۸ تخریب شده بودند با همت این بنیاد در سال ۲۰۱۷ مورد بازسازی قرار گرفته و دوباره در خدمت مسلمانان غزه قرار گرفت و برق مورد نیاز این مساجد هم از طریق سیستم انرژی خورشیدی تامین می شود.

بنا به اعلام پولات , در سوریه بازسازی و مرمت ۳۳۳ مسجد به پایان رسیده و مرمت ۱۳۴ مسجد نیز ادامه دارد که تا پایان امسال به اتمام خواهند رسید. در فیلیپین ۶ مسجد که در بلایای طبیعی سال ۲۰۱۵ و ۲۰۱۶ آسیب دیده و یا کاملا تخریب شده بودند مورد بازسازی و مرمت قرار گرفتند. در هائیتی نیز یک مسجد بطور کامل مورد بازسازی قرار گرفته است. در مناطق شرق و جنوب شرق آناتولی نیز دهها مسجد که در طی حوادث تروریستی آسیب دیده اند مورد مرمت قرار گرفته اند.

پایان خبر

 

برچسب ها

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن