خارجی

یک آلمانی در ۹۱ سالگی مسلمان شد

یک شهروند آلمانی با مراجعه با مسجد توکیو مسلمان شد

آوای سنت: یک شهروند آلمانی به نام آلبو هلم (Albo Helm) در مسجد توکیو پایتخت ژاپن , شهادتین را بر زبان آورد و به دین اسلام مشرف گردید.

مسجد توکیو که وابسته به وزارت علوم دینی ترکیه می باشد پس از مراجعه آلبو هلم , مراسم شهادتین را برای او برگزار نمود. این مراسم با قرائت آیاتی از قرآن کریم توسط محمد رفعت چنار , امام جماعت مسجد آغاز شد . پس از آن معنی آیات قرائت شده و درباره ایمان و اساس عبادت در اسلام , اطلاعاتی به آلبو داده شد.

وی در حضور شاهدان , کلمه شهادتین را بر زبان آورد و به دین اسلام مشرف شد. وی نام مصطفی را برای خود برگزید. در پایان مراسم , گواهی پذیرش اسلام و همچنین کتابهایی در مورد تفسیر قرآن , عبادت , اخلاق و زندگانی رسول الله(ص) به وی اهدا شد.

آلبو هلم , از مادری پروتستان و پدری کاتولیک در سال ۱۹۲۸ به دنیا آمده است. او گفت که به مدت طولانی در مورد دین اسلام مطالعه می کرده و بعضی از عبادات را انجام می داده و با اصول اعتقادی و عبادتی اسلام به آرامش رسیده است.

بنا به گزارش محمد رفعت چنار امام مسجد توکیو, در ماه سپتامبر ۱۰ ژاپنی , یک چینی و یک آلمانی , جمعا ۱۲ نفر با مراجعه به مسجد توکیو به دین اسلام مشرف شده اند.

دیروز یکشنبه نیز یک مهندس سی ساله یونانی که به مدت دو سال در مورد اسلام تحقیق و مطالعه کرده است در حضور مفتی شهر کایسری ترکیه کلمه شهادتین را بر زبان آورده و به دین اسلام مشرف گردید.

آتاناسیوس کاراناتسیوس (Athanasios Karanatsios) مهندس سی ساله یونانی , در شهر کایسری  در بخش تحقیقات یکی از کارخانه ها اشتغال دارد.

پروفسور دکتر شاهین گوون , مفتی شهر کایسری به خبرنگاران گفت: آنتاناسیوس می گوید که تحت تاثیر خبرهای منفی در دنیای مجازی در مورد مسلمانان قرار گرفته و به همین دلیل تصمیم گرفته تا درباره دین اسلام تحقیق کند. این نشان می دهد که تبلیغات منفی رسانه های غربی در باره اسلام , نتیجه عکس داشته است و دین اسلام همچنان مورد توجه انسانهاست.

 

 

برچسب ها

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن