اخبارداخلی

خوشنویس و هنرمند کردستانی: صرفه جویی در مصرف انرژی به واقع یک مسئولیت اجتماعی است

آوای سنت : فاتح عزت پور خوشنویس کردستانی گفت: صرفه جویی در مصرف انرژی به واقع یک مسئولیت اجتماعی است و باید برای تحقق آن تلاش و در گام اول فرهنگ سازی کرد.

فاتح  عزت پور خوش نویس و هنرمند کردستانی با بیان اینکه کمپین “به وقت روشنایی در راستای صرفه جویی در مصرف برق است” اظهار داشت: مدیریت مصرف برق کار فرهنگی بزرگی است که باید در اوج پیک مصرف از استفاده وسایل برقی غیر ضروری خودداری کنیم.

وی، یکی از رفتارهای نادرست برخی از افراد جامعه را اسراف در مصرف برق دانست و افزود: آنچه که مهمتر از برنامه ریزی و فراهم آوردن برقی مطمئن از سوی صنعت برق است، رعایت صرفه جویی در مصرف برق به خصوص در فصل تابستان است.

عزت پور با تاکید به صرفه جویی در مصرف برق و کاهش هزینه ها، بیان کرد: وقتی یک لامپ اضافه را در خانه خود خاموش کنیم، نباید تنها به دید همان یک مورد نگاه کرد بلکه با خاموش شدن هزاران لامپ در مصرف برق و در اوج بر مصرف صرفه جویی و هزینه کمتری برای اقتصاد خانوار و کشور تحمیل خواهد شد.

این هنرمند کردستانی گفت: با توجه به گرمی هوا به ویژه در این روزهای کرونایی  طبیعی است که استفاده از انواع کولرها رایج بوده و بعضا به جهت خنک کردن اماکن، ساعت ها از آن ها استفاده می شود و این موضوع می توان در زمان اوج مصرف که معمولا از ۱۲ تا ۴ بعدازظهر است شبکه تولید و توزیع برق را با مشکل روبرو کند.

وی گفت: استفاده  لامپ کم مصرف روش مفیدی برای کاهش هزینه و مصرف خانوار ها است پس برای درست مصرف کردن شب را برای همگان روشن نگه داریم.

این هنرمند خوشنویس کردستانی در پایان گفت: ادارات و سازمان ها نیز می توانند با صرفه جویی در مصرف برق کمک بزرگی کنند و خانواده ها با فرهنگ سازی و آموزش به فرزندان خود مصرف آن را به حداقل برسانند.

برچسب ها

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن