مقالات و یادداشت ها
موضوعات داغ

در حاشیه احضار مولانا عبدالغفار نقشبندی به دادگاه روحانیت

آوای سنت: چند روزی است در فضای مجازی خبرهایی در زمینه احضار مولانا عبدالغفار نقشبندی به دادگاه روحانیت در مشهد منتشر شده است.
این خبرها در روزهای گذشته در حد شنیده ها بود. اما متاسفانه با اعلام رسمی این خبر از طرف خود مولانا قطعیت خبر به اثبات رسید.

لازم به ذکر است که چندی قبل نیز مساله ی احضار مولانا نقشبندی به دادگاه ویژه روحانیت مطرح شده بود، اما در آن مقطع اعلام شد که با وساطت حجت الاسلام محامی نماینده ی ولی فقیه در استان سیستان و بلوچستان این مشکل فیصله یافته است.

به نظر می رسد احضار مولانا نقشبندی به دادگاه ویژه روحانیت در مقطع کنونی، نشان دهنده ی ادامه این مساله است.
مولانا عبدالغفار نقشبندی در ویدیویی که قبل از سفر به مشهد ضبط شده است، تاکید دارد که مرتکب هیچ جرم سیاسی و امنیتی نشده و شاکی خصوصی هم ندارد.

در شرایط کنونی انتظار جامعه اهل سنت این است که با توجه به حساسیت های خاص کشور و تشدید تلاشها برای ایجاد اختلاف و چند دستگی در جامعه، دادگاه محترم روحانیت مشهد با سعه ی صدر و بر اساس حسن نظر به این موضوع ورود نماید.

اکثریت قریب به اتفاق علمای اهل سنت خیرخواه جامعه و کشور هستند و اگر در مواقعی انتقادی از طرف آنها مطرح می گردد، از سر دلسوزی است.
البته این انتظار هم بدیهی است که علمای عزیز ما بهتر است در بیان مشکلات و مطالبات از ادبیاتی متناسب با شرایط حساس کشور استفاده نمایند.
در نهایت امید است این مساله با سعه صدر مسئولان، رفع شود و مشکلی جدید بر مشکلات قبلی اضافه نگردد.

نویسنده : عبدالقیوم شکاری

برچسب ها

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن