اخبارداخلی

دانش‌آموزان بازمانده از تحصیل در کردستان شناسایی شوند

آوای سنت : استاندار کردستان گفت: دانش‌آموزان بازمانده از تحصیل شناسایی و مشکلات آنان بررسی شود.

اسماعیل زارعی‌کوشا در جلسه شورای آموزش و پرورش استان که در استانداری کردستان برگزار شد، بر ضرورت توجه به حوزه آموزش تاکید کرد و اظهار داشت: آمار بازماندگان از تحصیل در استان کردستان باید کاهش یابد و در راستای تحقق این امر مهم باید گروه‌های اجتماعی ورود پیدا کرده و آموزش نیز توجیه و تفهیم شود.

وی گفت: دبیرخانه استان باید نظارت‌های خود را بر عملکرد تمام دستگاه‌ها به‌ویژه مجموعه آموزش‌ و پرورش بیشتر کند و موضوعات مربوطه را پیگیری کند.

استاندار کردستان بیان کرد: در حوزه اجرای پروژه‌های عمرانی و نوسازی مدارس اقدامات خوبی شکل گرفته و نسبت به میانگین کشوری، سهمی بیش از درصد مطلوب داریم و این نشان‌دهنده پویایی و نشاط  آموزش و پرورش و دیگر ارگان‌های دیگر است.

وی تصریح کرد: جلسات شورای آموزش و پرورش باید به صورت منظم و با کیفیت بالایی برپا شود.

زارعی‌کوشا بیان کرد: تکمیل نشدن پروژه آموزشی نایسر موجب گلایه‌مندی شهروندان شده و این اوضاع اصلا قابل قبول نیست و هر چه سریع‌تر تا اول مهر باید تکمیل شود.

وی بر ضرورت شناسایی و جذب بازماندگان از تحصیل در استان کردستان تاکید کرد و یادآور شد: باید مشکلات این افراد برطرف شود.

استاندار کردستان نقش خیرین را در راستای تعیلم و تربیت بسیار ویژه و مهم تلقی کرد و افزود: این عزیزان می‌توانند به عنوان افراد امین آینده دانش‌آموزان را تامین کنند.

وی گفت:‌ امروزه با توجه به پیشرفت‌های آنی تکنولوژی و هوش مصنوعی جامعه ما نه تنها به سواد، بلکه به بازآموزی آن نیز احتیاج دارد، بنابراین باید نرخ ترک تحصیل به صفر برسد.

زارعی‌کوشا اضافه کرد: تحقق این امر موجب از بین رفتن شعله‌های کاذب نیز می‌شود./تسنیم

برچسب ها

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن