اخبارخارجی

دبیر کل اتحادیه جهانی علمای دینی مسلمانان: حمله به تظاهرکنندگان و ضرب و شتم آنان شرعا حرام است

آوای سنت : دبیر کل اتحادیه جهانی علمای دینی مسلمانان، درباره تظاهراتی که در مصر بر پا شده، اعلام کرد که حمله به تظاهرکنندگان و ضرب و شتم آنان، شرعا حرام است.

علی قره داغی با انتشار مطلبی در صفحه شخصی خود در شبکه اجتماعی فیس بوک، پیامی را درباره تظاهراتی که در مصر  و علیه ریاست جمهوری این کشور برپا شده، اعلام کرد.

دبیر کل اتحادیه جهانی علمای دینی مسلمانان، در این پیام تاکید کرده که حمله به تظاهرکنندگان از نظر شرع حرام است و تظاهرات مسالمت آمیز در تمامی قوانین و توافقات بین المللی به عنوان حق مشروع و روای مردم تعیین شده است.

همچنین اعلام کرده که تظاهرکنندگان ناراضی به بی عدالتی و شکست سیاسی و اقتصادی دولت و ویرانی منازل و مساجد اعتراض می کنند و لازم است که حقوق آنان حفظ شده و جلوی تظاهرات آنان گرفته نشود.

علی قره داغی به عنوان دبیر کل اتحادیه جهانی علمای دینی مسلمانان، درخواست کرد که به مطالبات و خواسته های مردم مصر پاسخ داده شده و از نیروهای پلیس و سربازان این کشور خواست که وظیفه خود در قبال ملتشان را انجام دهند.

محمد علی از فعالین اپوزیسیون مصری هفته گذشته خواستار برپایی تظاهرات گسترده در مصر علیه عبدالفتاح سیسی رئیس جمهور این کشور شده و تاکنون شمار بسیاری از افرادی که به این درخواست پاسخ داده و در تظاهرات شرکت کردند، دستگیر شده اند.

برچسب ها

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن