اخبارخارجی
موضوعات داغ

درخواست امارات در زمینه توافق هسته ای با ایران

آوای سنت: امارات خواستار مشارکت کشورهای منطقه در هرگونه توافق با ایران شد.

به گزارش سرویس ترجمه آوای سنت خلیفه شاهین المرار ، وزیر امور خارجه امارات ، روز دوشنبه گفت هرگونه توافق آینده با ایران باید بامشارکت کشورهای منطقه باشد و نگرانیهای آنها را برطرف کند.

خلیفه شاهین المرار در سخنرانی خود در مجمع عمومی سازمان ملل متحد تأکید کرد که باید اطمینان حاصل شود که خاورمیانه عاری از سلاح های کشتار جمعی است.

وزیر امور خارجه امارات بر لزوم حفظ امنیت دریانوردی تأکید کرد و بر اماراتی بودن جزایر سه گانه مورد اختلاف با ایران تاکید کرد.

این مقام اماراتی خواستار بسیج حمایت های بین المللی برای توسعه راه حل های مسالمت آمیز شد.

وی گفت امارات متحده عربی از تلاش های بین المللی برای ایجاد صلح در یمن ، لیبی و سوریه حمایت می کند.

وزیر امور خارجه امارات در مورد پرونده افغانستان بر اهمیت اطمینان از تحویل کمک های بشردوستانه به مردم افغانستان تاکید کرد.

خلیفه شاهین المرار با اشاره به اهمیت حفظ امنیت و ثبات قاره آفریقا ، گفت: اتحادیه آفریقا در مبارزه با تروریسم تلاش های زیادی انجام داده است.در زمینه آب و هوا ، خلیفه شاهین المرار گفت که توافقنامه پاریس فرصتی برای دستیابی به رشد اقتصادی و ایجاد فرصت های شغلی است.

وزیر امور خارجه امارات متحده عربی خواستار همبستگی بین المللی برای مقابله با تغییرات آب و هوایی شد که با استقبال اعضای هفتاد و ششمین نشست مجمع عمومی سازمان ملل متحد در نیویورک، قرار گرفت.

اصل مطلب را اینجا ببینید

پ.ن: امید است درخواست کشورهای منطقه برای ساختن منطقه ای عاری از سلاحهای کشتار جمعی شامل رژیم صهونیستی نیز گردد.

امید که حاکمان عرب جرات داشته باشند تا درخواست نمایند که فعالیت های هسته ای اسرائیل هم زیر نظر آژانس بین المللی انرژی اتمی قرار گیرد.

برچسب ها

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن