اخبارخارجی

درخواست برای آزادی مبلغ مشهور سعودی

درخواست فعالان حقوق بشر برای آزادی سلمان العوده

آوای سنت : فعالان حقوقی، سیاستمداران و شخصیت‌ها و پژوهشگران عربی و بین المللی خواهان آزادی سلمان العوده، مبلغ مشهور عربستانی شدند و سکوت جهان اسلام و غرب در قبال بازداشت وی را محکوم کردند.

به گزارش سایت روزنامه عربی۲۱، جمعه نشست مجازی با عنوان “اصلاح‌گران معاصر..سلمان العوده الگو است” با مشارکت ۳۴ شخصیت از کشورهای مختلف آغاز شد.

این نشست دو روز به طول می‌انجامد. یک موسسه مستقل در واشنگتن که مسئول سازماندهی این نشست است، هدف از آن را حمایت از پژوهش‌ها و فعالیت حقوقی در جهان عربی به ویژه عربستان می داند.

المنصف المرزوقی، رئیس‌جمهور اسبق تونس در این نشست گفت: اصلاح‌گران نصیحت‌هایی به حکام می‌کنند اما حکام به جای گوش دادن آن‌ها را به زندان می‌اندازند. سلمان العوده و بقیه زندانیان سیاسی در عربستان را آزاد کنید و به نصیحت‌های آن‌ها گوش دهید.

وی گفت: وضعیت فاجعه‌بار جهان عربی نتیجه گوش ندادن به اصلاح‌گرانی مثل سلمان العوده است. العوده و همراهان او را فراموش و رها نمی‌کنیم.

سارا لی ویتسون، مدیر اجرایی بخش خاورمیانه و شمال آفریقا در دیده بان حقوق بشر نیز گفت، دولت عربستان اتهامات تروریسم را علیه کسی به کار می‌گیرد که خواهان اصلاحات، تغییر و صلح است.

وی خواهان زیر نظر گرفتن مسئولان دولتی شد که در محاکمه سلمان العوده نقش دارند.

ویتسون گفت: از جمله این مسئولان معاونان دادستانی و بازپرسانی هستند که العوده را متهم کرده‌اند. همچنین قضات و نگهبانان زندان‌ها در این مسئله نقش دارند. این‌ها افرادی هستند که دولت برای اجرای عملیات سرکوب به آن‌ها تکیه می‌کند.

آدم کوجل، معاون مدیر بخش خاورمیانه و شمال آفریقا در دیده بان حقوق بشر گفت: وضعیت حقوق بشر در عربستان نشان می‌دهد که در سال‌های اخیر به ویژه در حوزه حقوق مدنی یا سیاسی وخیم شده است. میزان ظلم در این کشور در سه سال اخیر بی سابقه بوده است. تعداد زیادی از علما، مفکرین، روشنفکران، اقتصاددانان و فعالان در زمینه حقوق زنان بازداشت شده‌اند.

برچسب ها

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن