اخبارداخلی

دیدار علمای اهل سنت با رئیس کل دادگستری خراسان جنوبی

آوای سنت :  جمعی از علمای اهل سنت خراسان جنوبی با حجت الاسلام علی موحدی راد، رئیس کل دادگستری استان دیدار کردند.

رئیس کل دادگستری خراسان جنوبی در این دیدار اظهارداشت: باید فضا بگونه فراهم باشد تا مشارکت حداکثری در انتخاب صورت گیرد و از ایجاد تنش قبل از انتخاب در میان گروه‌های مختلف جلوگیری شود

حجت الاسلام موحدی راد افزود: وحدت در جامعه مهم است و با کسانی که در جامعه ایجاد تفرقه کنند چه شیعه و چه سنی مطابق قانون برخورد قاطع خواهد شد.

وی همچنین با بیان این که پایه گذار حقوق بشر در جهان، اسلام است و پیامبر گرامی این مفهوم والا را در جامعه رواج داده است افزود: آمریکا و غربی ها، ادعای دفاع از حقوق بشر می‌کنند، اما بزرگترین ناقضان حقوق بشر هستند.

وی با اشاره به جنایات آمریکا و کشور‌های غربی در جهان افزود: سرنگونی هواپیمای مسافربری ایران در خلیج فارس، کشتار مردم افغانستان، حمایت از اسرائیل در سرکوب و قتل عام فلسطینیان، همراهی با عربستان سعودی در تجاوز به یمن، حمایت از اغتشاشات در ایران، ایجاد داعش و جنگ افروزی در سوریه و مجوز آتش زدن قرآن تنها نمونه‌هایی از نقض حقوق بشر توسط آمریکا و کشور‌های غربی است.

مولوی فارقی، امام جمعه اهل سنت بیرجند هم، با اشاره به آیات و روایات متعدد در اسلام گفت: اسلام پاسخگوی تمام نیاز‌های انسان است و اولین دینی است که حقوق بشر را مورد توجه قرار داده است.

وی افزود: دشمنان اسلام مدعی حقوق بشر هستند، اما اعمالشان خلاف این را ثابت می‌کند.

مولوی عبدالهی امام جمعه اهل سنت درمیان نیز گفت: احقاق حق، دفاع از مظلوم و اجرای عدالت از جمله وظایف دستگاه قضایی است که نشان از اهیمت و جایگاه مهم این دستگاه دارد.

برچسب ها

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن