اهل سنت ایرانمناطق و پراکندگی

اجرای سیاست‌های جوانی جمعیت جدی گرفته شود

آوای سنت : امام جمعه سنندج گفت: جوانی جمعیت از مسائل بسیار مهم در جامعه بشری است و توسعه و آبادانی با وجود جمعیت جوان ممکن می‌شود لذا توجه به اجرای سیاست‌های جوانی جمعیت باید جدی گرفته شود.

ماموستا فایق رستمی  در مراسم روز شهرداری‌ها و دهیاری‌ها که با محور تکریم بازنشستگان و تجلیل کارکنان نمونه در راستای اهمیت خانواده و جوانی برگزار شد، اظهار کرد: توسعه، عمران و آبادانی در هر منطقه‌ای زمینه رضایتمندی و اعتماد عمومی را فراهم می‌کند.

وی تصریح کرد: امروز شاهد اتفاقات بسیار خوب در شهر هستیم و اجرای پروژه‌های عمرانی و خدمات شهری به نوعی رضایتمندی خوبی در جامعه فراهم کرده است.

امام جمعه سنندج در ادامه از نیروی انسانی به عنوان مهم‌ترین سرمایه نام برد و گفت: جمعیت جوان همواره مورد توجه و تاکید دین اسلام بوده و ضامن امنیت هر منطقه در بخش‌های مختلف می‌شود.

ماموستا رستمی اضافه کرد: مدیر یک مجموعه بزرگترین وظیفه و سنگین‌ترین رسالت بر عهده دارد و باید با تلاش جهادی و خدمت صادقانه امانتدار این مسئولیت باشد.

امام جمعه سنندج گفت: جوانی جمعیت از مسائل بسیار مهم در جامعه بشری است و توسعه و آبادانی با وجود جمعیت جوان ممکن می‌شود لذا توجه به اجرای سیاست‌های جوانی جمعیت باید جدی گرفته شود.

امام جمعه سنندج اضافه کرد: مشوق‌های خوبی در دولت در راستای افزایش جمعیت در نظر گرفته شده که بخش های مختلف باید با اجرا و عملیاتی کردن آنها زمینه افزایش جمعیت و فرزندآوری را فراهم آورند.

وی تاکید کرد: باید با فرهنگ‌سازی و تسهیل‌گری و برنامه‌ریزی‌های مناسب بستر را برای ازدواج جوانان و فرزندآوری در جامعه فراهم سازیم.

ایجاد اشتغال انگیزه ازدواج را در جوانان تقویت می‌کند

وی خاطرنشان کرد: جامعه ما به سمت پیری می رود نبود اشتغال موجب کاهش انگیزه ازدواج در بین جوانان شده است، حرکت جامعه به سمت پیری و کاهش جمعیت به زیان حوزه‌های مختلف جامعه است.

ماموستا رستمی با اشاره به اینکه کشور و استان ما به لحاظ سرمایه‌های مختلف بسیار ثروتمند است، اذعان کرد: توجه به تحقق عدالت در مسیر خدمت به مردم باید اولویت مسئولان باشد چرا که این کار موجب رفع مشکلات و ایجاد اعتماد بیشتر مردم به نظام و دولت می‌شود.

وی تحقق عدالت در زندگی خانوادگی و اجتماعی را بسترساز ارتقای رضایتمندی در جامعه دانست و با اشاره به اینکه خداوند در قرآن کریم بارها به اصل مهم تحقق عدالت و ضرورت توجه به آن تاکید کرده است، اذعان داشت: دین اسلام دین عدالت و عدالتخواهی است و همواره بر توجه به آن تاکید نموده است.

به گفته ماموستا رستمی، مسئولان در نظام اسلامی باید مواظب باشند که در هر کار و عملی اصل عدالت را مد نظر قرار دهند وقتی عدالت را در تمام بخش‌ها و زوایای زندگی خود اجرا کنیم، حتی اگر بخشی از کارها انجام نشود گله‌مندی برای کسی باقی نمی‌ماند.

وی در پایان خاطرنشان کرد: توسعه همه جانبه در نقاط مختلف از مصادیق اصلی تحقق عدالت اجتماعی است مسئولان باید به این اصل مهم توجه و با تصمیم گیری‌های درست به وظیفه خود در این خصوص عمل کنند.

برچسب ها

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن