اخبارخارجی

دیدگاه نوام چامسکی درباره ترور سردار سلیمانی

ترور سردار سلیمانی اقدامی شوکه آور بود

آوای سنت : نوام چامسکی، فیلسوف و تاریخ‌دان برجسته آمریکایی روز سه‌شنبه گفت، ترور سردار «قاسم سلیمانی» از سوی دولت آمریکا اقدامی شوکه‌کننده و نمایانگر تفکرات افراطی در داخل این کشور است.

چامسکی در مصاحبه‌ای گفت: «اقدامات ترامپ درخصوص ایران، اول از بین بردن برنامه جامع اقدام مشترک (برجام)، به طور قابل توجهی نقض قوانین بین‌المللی بود. این توافق مورد تأیید شورای امنیت سازمان ملل بود. ترامپ گفت بسیار خوب؛ من آن را نمی‌خواهم. فرد دیگری آن را ایجاد کرده است. این کار یقیناً به شکلی قابل پیش‌بینی موجب افزایش تنش با ایران شد و واکنش‌ها به آن نیز ملایم بودند».

وی افزود: «مساله دیگر قتل سردار قاسم سلیمانی بود که در ایالات متحده با استقبال زیادی مواجه شد. این اقدامی بسیار خطرناک بود. چنین چیزی در خلال جنگ جهانی دوم و حتی جنگ سرد نیز رخ نداد و مانند این بود که ایران تصمیم می‌گرفت مایک پامپئو و یکی از فرماندهان عالی رتبه همراهش را در فرودگاه بین المللی مکزیکوسیتی به قتل برساند. ما چنین کاری را بسیار جدی تلقی می‌کردیم.

این همان اتفاقی است که در این خصوص رخ داد ولی در اینجا (آمریکا) تحسین شد که واقعاً شوکه‌کننده است و نشان داد که تفکرات داخلی در آمریکا تا چه حد افراطی هستند و آمریکا یک کشور یاغی است که نسبت به تعهدات بین‌المللی بی‌تفاوت است و کاری که بخواهد را انجام می‌دهد و در بیرون مرزها نیز پذیرفته شده است».

برچسب ها

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن