اخبارخارجی

رئیس فراکسیون حزب جماعت اسلامی در پارلمان کردستان: دلایل رئیس پارلمان کردستان برای رد درخواست احضار مسرور بارزانی غیرموجه و بی معنا است

آوای سنت : رئیس فراکسیون جماعت اسلامی در پارلمان کردستان تاکید کرد که دلایل رئیس پارلمان برای رد درخواست احضار نخست وزیر اقلیم کردستان به پارلمان بی معنا است و توجیهه قانونی ندارد.

طی هفته های گذشته ۲۴ نماینده پارلمان کردستان، شامل  شش نماینده از حزب جماعت اسلامی کردستان و چهار نماینده جنبش تغییر، پنج نماینده اتحادیه میهنی، پنج نماینده اتحاد اسلامی، نماینده حزب شیوعی و مم برهان قانع و دیاری انور نمایندگان مستقل پارلمان، با ارسال یادداشتی به هیئت رئیسه پارلمان خواستار احضار مسرور بارزانی نخست وزیر اقلیم و قباد طالبانی معاون وی به پارلمان و پرسش درباره وضعیت اقتصای اقلیم و معضل عدم پرداخت کامل حقوق به کارمندان و حقوق بگیران شدند.

اما هیمن هورامی نائب رئیس پارلمان کردستان، در این باره اعلام کرد که این درخواست از سوی هیئت رئیسه پارلمان به دلیل نقایص قانونی و مغایرت با اساسنامه داخلی پارلمان، رد شده است.

از سوی دیگر عبدالستار مجید رئیس فراکسیون حزب جماعت اسلامی در پارلمان کردستان نیز اعلام کرد که ریواز فائق رئیس پارلمان پاسخی مبنی بر رد این درخواست را به وی ارسال کرده است.

وی تاکیدکرد دلایلی که ریواز فایق برای رد درخواست احضار مسرور بارزانی عنوان کرده بدون توجیهه قانونی و بی معنا بوده و اهداف سیاسی در پشت پرده رد این درخواست وجود دارد.

همچنین خاطر نشان ساخت که رئیس پارلمان درخواست های پیشین نمایندگان را در مورد مسائل مختلف پذیرفته، اما این درخواست،  به دلیل اینکه مربوط به طرح پرسش از بارزانی است رئیس پارلمان را در شرایطی قرار داده که در راستای  شکست تلاش های نمایندگان  برای احضار بارزانی اقدام می کند.

همچنین تاکید کرد که نمایندگان از خواست خود عقب نشینی نکرده و بار دیگر اقدام به جمع آوری امضا و تهیه مدارکی می کنند که هیئت رئیسه پارلمان کردستان برای قبول درخواست احضار مسرور بارزانی به آن ها اشاره کرده است.

عبدالستار مجید همچنین ریواز فایق را متهم ساخت با وجود اینکه در جایگاه عالی ترین مقام قانون گذاری در اقلیم قرار دارد، اما هیچ احترامی برای جایگاه خود و نهاد پارلمان قائل نبوده و با تلاش هایی که برای به حاشیه راندن پارلمان و بی معنا کردن آن در جریان است، همراه می شود.

برچسب ها

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن