اخبارخارجی

وزیر کشور ترکیه اعلام کرد: داعش در تلاش برای حمله به مسجد ایاصوفیه بود

آوای سنت : وزیر کشور ترکیه در اظهاراتی با اشاره به دستگیری امیر داعش در ترکیه از طراحی حمله به مسجد ایاصوفیه توسط این گروه تروریستی خبر داد

سلیمان سویلو وزیر کشور ترکیه در اظهاراتی با اشاره به دستگیری امیر داعش در ترکیه به خبرنگاران گفت: «پیش از این یک عضو داعش که برای انجام عملیات تروریستی به استانبول آمده بود دستگیر شد. روز گذشته نیز محمود اوزدن، امیر خودخوانده داعش در ترکیه دستگیر شده است. اوزدن پیش از این نیز دستگیر شده ولی سپس آزاد شده بود. بعد از آن نیز به عنوان امیر داعش در بخش ترکیه منصوب شده است. در محل اختفا اوزدن لوازم دیجیتال ارتباطاتی با داعش نیز کشف و ضبط شده است».

به نوشته خبرگزاری CNN turk، سویلو در ادامه اظهاراتش خاطرنشان کرد: «چیزی که در اینجا اهمیت بسیار زیادی دارد آماده سازی داعش برای حمله به مسجد ایاصوفیه است. درحالی که داعش در زمان موزه بودن ایاصوفیه هیچ علاقه ای به این سازه نداشت اکنون با تغییر کاربری آن به مسجد در تلاش برای حمله به آن است. این یک موضوع بسیار عجیبی به حساب می آید. با دستگیری های اخیر مانع از انجام عملیاتی مشابه با عملیات تروریستی کلوپ شبانه رینا شدیم».

برچسب ها

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن