اخبارداخلی

رئیس مجلس: آماده حل مشکلات با کشورهای اسلامی هستیم

آوای سنت: رئیس مجلس شورای اسلامی بر آمادگی جمهوری اسلامی ایران در زمینه حل مشکلات و اختلافات با کشورهای مسلمان همسایه تاکید کرد.

به گزارش خبرنگار آوای سنت دکتر محمد باقر قالیباف در اختتامیه سی و پنجمین کنفرانس بین‌المللی وحدت،سیره پیامبر اکرم ص را تحکیم برادری و وحدت دانست و برای پیاده کردن همین رویه این نشست برگزار شد.

رئیس مجلس افزود:وحدت مسلمانان باید حول محور اهداف و رویکردهای مشترک شکل گیرد و مشترکاتی چون قرآن کریم، پیامبر اعظم و قبله مشترک می تواند ما را به سمت اهداف مشترک سوق دهد.

دکتر قالیباف خاطر نشان کرد:فلسطین مساله اساسی امت اسلامی است و خوشبختانه به مجاهدت‌های نیروهای مقاومت در شرایط کنونی افسانه شکست ناپذیری این رژیم باطل شده است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود گفت:انقلاب اسلامی باعث افزایش امید جامعه اسلامی به آزادی فلسطین شده و آگاهی مسلمانان را افزایش داده است.

رئیس مجلس تصریح کرد:امروز دست های پنهان در صدد ترویج برادر کشی در بلاد اسلامی هستند و شرایط کنونی افغانستان نمود بارز این شرایط است. گمشده امت اسلامی در شرایط کنونی آگاهی است و همه نخبگان و علمای مسلمان برای تقویت آگاهی مسلمانان باید تلاش کنند.

دکتر قالیباف در بخش پایانی بیانات خود افزود:جهان اسلام با عنایت به ظرفیت های خود می تواند به سمت اتحادیه سازی برود و بار دیگر در دنیا حرف اول را بزند. جمهوری اسلامی برای رسیدن به این هدف آماده حل مشکلات خود با کشورهای مسلمان بر مبنای ظلم ستیزی و خروج بیگانگان از منطقه است.

مراسم اختتامیه سی و پنجمین کنفرانس وحدت اسلامی عصر امروز شنبه با حضور علما و شخصیت‌های داخلی و خارجی برگزار شد.

برچسب ها

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن