اهل سنت ایرانشخصیت ها و گروه ها

ضرورت استفاده بهینه از ظرفیت های امت اسلامی

سخنان مولانا عبدالحمید در اختتامیه کنفرانس وحدت اسلامی

آوای سنت: امام جمعه اهل سنت زاهدان بر ضرورت استفاده بهینه از ظرفیت های امت اسلامی تاکید کرد.

به گزارش خبرنگار آوای سنت مولانا عبدالحمید امروز (شنبه) عصر در اختتامیه سی و پنجمین کنفرانس وحدت با اشاره به این مساله که قرآن کریم مسلمانان را امت واحده و ملت ابراهیمی قرار داده است، تصریح کرد :مسلمانان در صورتی که از ظرفیت های بالای خود استفاده کنند. می توانند جهان را رهبری کنند.

این عالم شاخص اهل سنت افزود:از روزی که مسلمانان از اسلام و قرآن به عنوان دو محور مهم همگرایی فاصله گرفتند، با مشکلات عدیده‌ای مواجه شده و ظرفیت های آنها کاهش پیدا کرده است.

امام جمعه اهل سنت زاهدان تصریح کرد:ما در جهان اسلام با دو پدیده مواجه هستیم. پدیده نخست که میمون و مبارک است. بیداری اسلامی و اسلام گرایی است. پدیده دوم که شوم و ناپسند است، افراط گرایی و توطئه استکبار جهانی و صهیونیسم جهانی برای ایجاد اختلاف در امت اسلامی است.

مولانا عبدالحمید در بخش دیگری از سخنان خود افزود:هیچ استراتژی برای مسلمانان بالاتر از وحدت نیست. برای رسیدن به وحدت باید ظرفیت و تحمل مان را افزایش دهیم. پیامبر گرامی اسلام در طول حیات خود حتی با غیر مسلمانان و اهل ذمه نیز مدارا کردند.

مولانا عبدالحمید در بخش پایانی سخنان خود افزود: حوزه های علمیه برای رسیدن به وحدت باید تحمل پذیری و سعه صدر خود را افزایش دهند و در جامعه اسلامی با رعایت حقوق همه اقوام و ادیان زمینه وحدت و همگرایی را مهیا نماییم.

مراسم اختتامیه سی و پنجمین کنفرانس وحدت اسلامی عصر امروز شنبه با حضور علما و شخصیت‌های داخلی و خارجی برگزار شد.

برچسب ها

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن