اخبارخارجی

رمضان ۲۰۲۳ : مساجد انگلیس با حذف ظروف پلاستیکی از محیط زیست حمایت می‌کنند

آوای سنت : مساجد بریتانیا و مرکز پروژه‌های ضد پلاستیک یک پروژه آزمایشی را برای حذف ظروف پلاستیکی در ماه رمضان سال ۲۰۲۳ به منظور ترویج فرهنگ حمایت از محیط زیست بر اساس آموزه های اسلامی راه اندازی کرده اند.

به نقل از « aboutislam»، مساجد بریتانیا و مرکز پروژه های ضد پلاستیک (PAP) یک پروژه آزمایشی را برای حذف ظروف پلاستیکی در ماه رمضان سال ۲۰۲۳ راه اندازی کرده اند.

«نسیم تالوکدار»، بنیانگذار موسسه خیریه پروژه های ضد پلاستیک در این باره گفت: حفاظت از محیط زیست یکی از جنبه های بسیار مهم در آموزه های اسلامی است و همه ما با هم می توانیم با آلودگی پلاستیک در سراسر کشور مقابله کنیم.

تخمین زده می شود که ۵۰۰ مسجد در بریتانیا وجود دارد و هر یک می توانند از سه هزار بطری آب و دو هزار بشقاب پلاستیکی و کارد و چنگال در ماه رمضان استفاده کنند.

تالوکدار معتقد است که کاهش زباله به طور قابل توجهی برای محیط زیست مفید است و مساجد می‌توانند نقش مهمی را برای ترویج این فرهنگ ایفا کنند.

او گفت: ما در تلاش هستیم تا همه مساجد را در این کمپین مشارکت دهیم و به پلاستیک یکبار مصرف نه بگوییم.

بنیانگذار موسسه خیریه پروژه های ضد پلاستیک افزود: اگر همه در این پروژه مشارکت داشته باشند می‌توانیم در هر مسجد حدود یک تن زباله صرفه‌جویی کنیم.

مساجد انگلیس در حال حاضر مشغول نصب ایستگاه های پر کردن آب هستند که باعث صرفه جویی در مصرف یک تن پلاستیک در هر مسجد می‌شود.

رمضان بدون پلاستیک

این در حالی است که لرد «دیک نیوبی»، رهبر حزب لیبرال دموکرات در مجلس اعیان انگلیس نیز میزبان راه اندازی کمپین سراسری رمضان بدون پلاستیک در پارلمان بود.

وی در این باره گفت: اگر می خواهیم محیط زیست را پاکسازی کنیم، باید استفاده از پلاستیک را به شدت کاهش دهیم. رمضان بدون پلاستیک نشان می‌دهد که چگونه می‌توان این کار را انجام داد و این پروژه به طور قطع می‌تواند موفقیت آمیز باشد.

موسسه خیریه پروژه های ضد پلاستیک همراه با گروه رهبری استراتژیک مسلمانان بریستول برای مقابله با پلاستیک‌های یکبار مصرف در مساجد به صورت داوطلبانه کار کرده اند.

آنها رویدادهایی را برای افزایش آگاهی و تشویق اعضای جامعه برای استفاده از بطری‌های آب شخصی برگزار کرده‌اند که می تواند استفاده از پلاستیک یکبار مصرف را تا ۷۵ درصد کاهش دهد.

«شیلا الدیب»، رئیس گروه وظایف زیست محیطی در این باره گفت: با پیوستن به این مشارکت خیریه پیشگامانه می‌توانیم به مساجد کمک کنیم تا رهبری ترویج این فرهنگ را در جامعه داشته باشند.

برچسب ها

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن