اخبارخارجی

روحانی اهل سنت لبنان: تنها راه آزادی فلسطین، جهاد و مقاومت است

آوای سنت : شیخ احمد قطان بر لزوم باقی ماندن قطب نما به سمت فلسطین تأکید کرد و گفت: هر کس از مسجد الاقصی دست بکشد، از مسجد الحرام و کعبه شریف هم دست می کشد.

شیخ احمد قطان رئیس جمعیت “قولنا و العمل” و روحانی اهل سنت لبنان بر لزوم باقی ماندن قطب نما به سمت فلسطین تأکید کرد و گفت: در سالروز اسراء و معراج تأکید می کنیم، ارتباطی که خداوند بین مسجد الحرام و مسجد الاقصی قرار داده، دلیلی است بر اینکه هر کس از مسجد الاقصی دست بکشد، از مسجد الحرام و کعبه شریف هم دست می کشد.

برای بازگرداندن فلسطین هیچ راهی جز جهاد و مقاومت وجود ندارد

وی با بیان اینکه تمسک به حق ما در بازگشت پیروزمندانه به فلسطین همان تمسک به کعبه و بیت الله الحرام و تمسک به اولین قبله مسلمانان و سومین حرم شریف است، افزود: پیام ما در سالروز معراج این است که قطب نما به سوی فلسطین باقی بماند و نباید از آزادسازی آن از رودخانه تا دریا و بازگردان آن با تمامی ابزار های ممکن دست برداریم و بدانیم که برای بازگرداندن فلسطین هیچ راهی جز جهاد و مقاومت وجود ندارد.

عادی سازی روابط با دشمن صهیونیستی، مایه ننگ و عار است

روحانی اهل سنت لبنان با اشاره به اینکه نمی توان در سایه عادی سازی روابط و امضای توافقنامه ننگین با دشمن صهیونیستی، برای مناسبت اسراء و معراج جشن بگیریم، گفت: آنچه امروز از عادی سازی روابط برخی کشور ها با این رژیم غاصب شاهد هستیم، مایه ننگ و عار و دلیلی بر دست کشیدن از مسئله و مبانی ما و پیام اسراء و معراج است.

دشمن حقیقی امت، همان دشمن صهیونیستی است

شیخ قطان تصریح کرد: دشمن امت عربی و اسلامی، همان دشمن سرزمین و مقدسات است؛ بنابراین ما باید برای مقاومت در برابر آن، تمامی انواع تعصبات طایفه ای و مذهبی، نژادی و حزبی را کنار بگذاریم و تمامی توان خود را در جهت مبارزه با دشمن حقیقی امت که همان دشمن صهیونیستی است، به کار گیریم.

برچسب ها

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن