اخبارخارجی

رویگردانی یهودیان آمریکا از ترامپ

آوای سنت : روزنامه بریتانیایی ایندیپندنت گزارشی منتشرکرد و در آن از خشم بالای رای دهندگان یهودی آمریکایی علیه دونالد ترامپ،رئیس جمهور سابق آمریکا نوشت.در این گزارش آمده است که یهودیان آمریکایی ترامپ را تهدیدی برای خود می دانند.

به گزارش سرویس ترجمه آوای سنت ، این روزنامه در گزارش خودخاطرنشان کرد که رأی دهندگان یهودی آمریکایی،ترامپ و جنبش «آمریکا را دوباره بزرگ کنیم» را تهدیدی برای خود می دانند.این نظرسنجی توسط شرکت جی استریت انجام شد که حامی اسرائیل است.

این روزنامه گزارش داد که نظرسنجی روز انتخابات که از سال ۲۰۱۰ انجام شده است، همزمان با افزایش موارد یهودی ستیزی در ایالات متحده است.این امر باعث شد که سازمان های طرفدار اسرائیل مانند آیپک نقش بزرگی در انتخابات میان دوره ای ایفا کنند.

نظرسنجی موسسه جی استریت نشان داد که ۷۴ درصد از پاسخ دهندگان بر این باورند که ترامپ و جنبش “آمریکا را دوباره بزرگ کنیم” تهدیدی برای یهودیان در آمریکا هستند.

۷۲ درصد آنها نیز  از نامزدی، حمایت و تأمین مالی سازمان یهودی «آیپک»  خودداری کردند.این نظرسنجی همچنین نشان داد که ۷۶ درصد از رای دهندگان معتقدند ترامپ و متحدانش در حزب جمهوری خواه مستقیماً مسئول افزایش یهودی ستیزی هستند.ماه گذشته، ترامپ در پستی در شبکه های اجتماعی از یهودیان آمریکایی به دلیل عدم قدردانی کافی از او به دلیل حمایتش از اسرائیل انتقاد کرد.

این روزنامه گزارش داد که اکثریت رأی دهندگان یهودی آمریکا همچنان در مقیاس وسیع از اسرائیل حمایت می کنند،اما آنها شهروند اسرائیلی نیستند و این ایده را که بسیاری از اعضای جناح راست در حال ترویج آن هستند مبنی بر اینکه انتقاد از دولت اسرائیل ذاتاً یهودستیزانه است،رد می کنند.۸۹ درصد پاسخ دهندگان به نظرسنجی جی استریت گفتند که یک فرد می تواند از سیاست های دولت راست افراطی اسرائیل انتقاد کند، اما در عین حال طرفدار اسرائیل باشد.

اصل مطلب را اینجا ببینید

برچسب ها

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن