مقالات و یادداشت ها

” لزوم تدبیر در بلوچستان “

آوای سنت : حادثه تلخ زاهدان قلب همه ما را حزین و داغدار کرد .

قطعا هیچکس بجز دشمنان ایران از این واقعه شادمان نبوده و در این چند هفته تمام تلاش خود را معطوف به دامن زدن به حواشی منفی و ایجاد تفرقه کرده اند .

همه ما می دانیم که اتفاق رخ داده پتانسیل تبدیل به حوادث بسیار تلخ تری را داشت و اگر بزرگی شخصیت های منطقه و قطعا درک متقابل مسئولین امر نبود ، اتفاقات بسیار ناگوارتری  را شاهد می بودیم .

امروز مطلع شدم که از طرف مقام معظم رهبری ، هیئتی بلندپایه وارد استان سیستان و بلوچستان شده و با تدبیر معظم له دیدار و گفتگو با جناب مولوی عبدالحمید و بزرگانی از اهل سنت استان و نیز دیدار و دلجویی از خانواده های داغدیده در دستور کارشان قرار دارد .

بر کسی پوشیده نیست که شخصیت مذهبی و مردمی مولوی عبدالحمید در طی سالیان و دهه های گذشته همیشه یاریگر وحدت و تقویت کننده برادری و امنیت شرق کشور بوده است .

ایشان همواره با درک شرایط و فهم مصلحت ها در کنار مردم و همراه نظام بوده اند که جای تقدیر دارد .

بدون شک حل مشکلات پیش آمده در استان سیستان و بلوچستان نیاز به تدبیر داشته و این تدبیر رهبری ، حکایت از همدلی ، درک عمیق شرایط و نیز بزرگواری ایشان دارد .

این مسیر می تواند راه نفوذ دشمن را مسدود و همه ما را گِردِ شمع وحدت و همدلی جمع نماید .

معتقدم که تنها نسخه شفابخش اینروزها ،التزام به وحدت و برادری  و همچنین پرهیز از دوری ها و فاصله هاست .

عبور از بحران مستلزم فهم درست ، درک متقابل ، التزام به آرامش ، در اولویت قرار دادن امنیت و صد البته مدیریت قوی بحران می باشد که با تدبیر بموقع مقام معظم رهبری ( مدظله العالی ) امیدوار به عبور از این شرایط سخت هستیم .

استفاده از ظرفیت نخبگان جامعه اهل سنت در مدیریت بحران ها و نیز اعتماد به آنها می تواند ضریب موفقیت را بالا برده و همچنین از بروز خسارت ها جلوگیری نماید .

در پایان به نتیجه سفر هیئت اعزامی به زاهدان امیدوار و برایشان آرزوی توفیق دارم .

سید علاءالدین حیدری
فعال مدنی اهل سنت – کرمانشاه

برچسب ها

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن