اخبارخارجی

ریاضی دان امریکایی که قرآن را به چالش می کشد

آوای سنت : دکتر جفری لنگ استادیار ریاضیات در دانشگاه کانزاس ، یکی از بزرگترین دانشگاههای ایالات متحده است. وی سفر مذهبی خود را در ۳۰ ژانویه سال ۱۹۵۴ آغاز کرد ، هنگامی که در خانواده ای کاتولیک رومی در Bridgeport ، کانکتیکات به دنیا آمد.

۱۸ سال اول زندگی خود را در مدارس کاتولیک گذراند ، که او را با بسیاری از سوالات بی پاسخ باقی مانده است.

مثل اکثر بچه ها در اواخر دهه ۶۰ و اوایل دهه ۷۰ ، من شروع به زیر سوال بردن تمام ارزش هایی که در آن زمان داشتیم ، سیاسی ، اجتماعی و مذهبی

من علیه تمام مؤسساتی که جامعه مقدس دارند ، از جمله کلیسای کاتولیک ، قیام کردم.

تبدیل شدن به ملحد
با رسیدن به سن ۱۸ سالگی ، لنگ به یک ملحد تمام عیار تبدیل شده بود.

اگر خدا وجود دارد ، و او همه مهربان و همه دوست داشت ، پس چرا در این زمین رنج وجود دارد؟

چرا او فقط ما را به بهشت ​​نمی برد؟ چرا همه این افراد را ایجاد می کنیم تا رنج ببرند ؟ ”

چنین سؤالاتی بود که در آن روزها در ذهن او پیش آمد.

پیدا کردن خدا در اسلام
به عنوان یک مدرس جوان در ریاضیات در دانشگاه سانفرانسیسکو ، لنگ دین خود را در جایی یافت که خدا در نهایت یک واقعیت است . این توسط تعدادی از دوستان مسلمان که در دانشگاه ملاقات کرده بودند به او نشان داده شد.

“ما در مورد دین صحبت کردیم. من سؤالاتم را از آنها پرسیدم و واقعاً از اینکه چقدر با دقت جواب های خود را فهمیده بودند تعجب کردم. ”

دکتر لنگ با محمود قندل ، دانشجوی عربستان سعودی متولد عربستان ملاقات کرد که لحظه ای که او به آنجا می رفت توجه کل کلاس را به خود جلب کرد. وقتی لنگ سوالی درمورد تحقیقات پزشکی پرسید ، قندل به انگلیسی به این سوال پاسخ داد و به زبان انگلیسی کامل و با اعتماد به نفس بسیار خوبی بود. همه قندل را می شناختند – شهردار ، رئیس پلیس و افراد عادی.

استاد و دانشجو با هم به همه مکانهای درخشان رفتند که “هیچ شادی و خوشحالی وجود نداشت ، فقط خنده بود.”

در پایان ، قندل با کمال تعجب نسخه ای از قرآن و برخی کتاب های مربوط به اسلام را به وی داد.

ریاضی دان که قرآن را به چالش می کشد
لنگ به تنهایی قرآن را خواند ، راهی به سالن نمازجمعه دانشجویی در دانشگاه پیدا کرد و اساساً بدون تلاش زیادی تسلیم شد. او توسط قرآن فتح شد. دو فصل اول روایتی از آن برخورد است و از جذابیت آن است.

وی گفت: “نقاشان می توانند نگاه پرتره ها را از جایی به جای دیگر به دنبال خود بنمایند ، اما کدام نویسنده می تواند یک کتاب مقدس بنویسد که پیش بینی کننده نزدیکی های روزانه شما باشد؟ …

هر شب سوالات و اعتراضات خود را مطرح می کردم و به نوعی جواب روز را کشف می کردم. به نظر می رسید که نویسنده برای خواندن بعدی من ایده های من را می خواند و در سطرهای مناسب می نوشت. من خودم را در صفحات آن ملاقات کرده ام … ”

لنگ نمازهای پنج بار روزانه را به طور مرتب انجام می دهد و رضایت معنوی زیادی پیدا می کند. وی دعای فجر (پیش از طلوع آفتاب) را یکی از زیباترین و متحرکترین آیین های اسلام می داند.

وی در پاسخ به این سؤال که چگونه وقتی قرائت قرآن به زبان عربی است ، آن را بسیار جذاب می داند ، پاسخ می دهد:

“چرا نوزاد از صدای مادرش راحت می شود؟”

رشد معنوی
وی گفت: خواندن قرآن در اوقات سختی به او راحتی و قدرت زیادی می بخشد. از آنجا ، ایمان عملی برای رشد معنوی لنگ بود.

از طرف دیگر ، لنگ در ریاضیات حرفه ای را دنبال کرد. وی مدرک کارشناسی ارشد و دکترا را از دانشگاه پوردو دریافت کرد. لنگ گفت که او همیشه شیفته ریاضیات بوده است. “ریاضی منطقی است. این شامل استفاده از حقایق و ارقام برای یافتن پاسخهای مشخص است. ”

“این روشی است که ذهن من کار می کند ، و وقتی با چیزهایی برخورد می کنم که جواب های مشخص ندارند ، ناامید کننده است.”

داشتن ذهنیتی که ایده های خود را در مورد شایستگی واقعی خود بپذیرد ، اعتقاد به یک دین را دشوار می کند ، زیرا بیشتر ادیان نیازمند پذیرش با ایمان هستند. اسلام به استدلال انسان متوسل می شود. ”

به عنوان مشاور هیئت علمی انجمن دانشجویان مسلمان ، لنگ گفت که وی خود را به عنوان ارتباط بین دانشجویان و دانشگاه های آنها می دید. وی از طرف مسئولان دانشگاه برای برگزاری سخنرانی های اسلامی تأیید می شود.

وی گفت: “هدف از مشاور بودن استادانشان ، کمک به آنها در رفع نیازهایشان تا آنجا که با فرهنگ آمریکایی و رویه های دانشگاه سازگار باشد ، کمک می کند. آنها از فرصت اصلاح تصورات غلط قدردانی می کنند. ”

لنگ چندین کتاب اسلامی نوشت که پرفروش ترین در بین جامعه مسلمانان در ایالات متحده است. یکی از کتابهای مهم او این است: “حتی فرشتگان می پرسند؛ سفر به اسلام در آمریکا “.

در این کتاب ، دکتر لنگ بینش بسیاری را که از طریق کشف خود و پیشرفت در درون دین اسلام برای او آشکار شده ، با خوانندگان خود به اشتراک می گذارد.

منبع : aboutislam

برچسب ها

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

یک نظر

  1. سلام علیکم ورحمه الله
    جزاکم الله خیرا و بارک فیکم.
    وبسایت تان بسیار عالی است. کاش چنین وبسایت های را بیشتر داشتیم.

    مشکلی در سایت تان دیده می شود، ترجمهء مقالات از انگلیس به فارسی است که من تازه متوجه شدم که چقدر این مقاله تان اشتباهاتی دارد.

    بسا از مقالات شما را با ذکر منبع در وبسایت خویش می گذارم تا استفاده همگانی تر گردد.
    http://islahnet.com/
    آوای سنت: از بذل توجه و عنایت شما سپاسگزاریم.تلاش می کنیم در ترجمه مقالات دقت بیشتری داشته باشیم.جزا کم الله خیرا کثیرا

    امیدوارم دقت بیشتر به خرج دهید!

    با تشکر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن