اخبارخارجی

سازمان ملل خواستار لغو تحریم های آمریکا علیه ایران شد

آوای سنت : معاون امور سیاسی و برقراری صلح دبیرکل سازمان ملل متحد از آمریکا خواست تحریم هایی را که پس از خروج واشنگتن از برجام علیه ایران وضع کرده است، لغو نماید.

به نقل از روسیا الیوم، معاون امور سیاسی و برقراری صلح دبیرکل سازمان ملل متحد از آمریکا خواست تحریم‌هایی را که بعد از خروج واشنگتن از برجام وضع شده است، لغو نماید.

بر اساس این گزارش، «روزماری دیکارلو» شامگاه سه شنبه در نشست شورای امنیت سازمان ملل متحد گفت: دبیرکل سازمان ملل متحد خواستار لغو یا تعلیق تحریم‌ها در چارچوب برنامه جامع اقدام مشترک و تمدید معافیت‌های مرتبط با تحریم مبادلات نفتی با ایران است.

وی ادامه داد: کشورهای عضو سازمان ملل متحد و بخش خصوصی را به همکاری با ایران در بخش بازرگانی و بکارگیری پیشنهادات موجود از جمله سازوکار اینستکس و توافق تجاری سوئیس پیرامون کالاهای با ماهیت بشردوستانه دعوت می‌کنیم.

گفتنی است که دونالد ترامپ رئیس جمهور سابق آمریکا، در سال ۲۰۱۸ با نقض تعهدات واشنگتن به صورت یکجانبه از برجام خارج شد و تحریم‌های غیرقانونی علیه ایران وضع کرد.

این در حالی است که دور جدید مذاکرات وین برای برچیدن تحریم‌ها علیه تهران، بین ایران و طرف‌های بین‌المللی در پایتخت اتریش در حال انجام است.

برچسب ها

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن