اخبارخارجی

سقوط اسرائیل در شاخص جهانی آزادی مطبوعات

آوای سنت : شاخص جهانی آزادی مطبوعات که هفته گذشته توسط گزارشگران بدون مرز منتشر شد،نشان دادکه اسرائیل در شاخص آزادی مطبوعات با ۹ پله سقوط به رتبه ۹۷ جهان سقوط کرده است.

این رژیم پیش از این در رتبه ۸۸ بود،دراین گزارش آمده است جایگاه اسرائیل پس از روی کار آمدن دولت نتانیاهو که آزادی مطبوعات را تهدید می کند،تضعیف شد.

انجمن روزنامه‌نگاران اسرائیل دراظهار نظری درباره این شاخص تأکیدکرد که پس از سقوط جایگاه آینده اقتصاد اسرائیل، اکنون شاهد سقوط رتبه اسرائیل درزمینه آزادی مطبوعات هستیم که نشان می‌دهد موارد ناراحت‌کننده زیادی در حال انباشته شدن است.

این رتبه ها تصویری تلخ از تهدید آشکار و فوری دموکراسی راترسیم می کند.رتبه اسرائیل دراین شاخص کمترازکشورهایی است که دموکراتیک محسوب نمی شوند،مانند آلبانی،گابن،مغولستان،زامبیا،گینه بیسائو،قبرس شمالی،توگو، لیبریا،غنا،بورکینافاسو،عاج،ساحل و …

درگزارش های قبلی این شاخص،ادعا شده بود که مطبوعات اسرائیل از آزادی واقعی برخوردار هستند که درمنطقه بی نظیر است،این درحالی است که خبرنگاران بیشتر با خصومت وزرای دولت،سانسور نظامی وتصمیم گیری برای جلوگیری از پوشش رویدادها مواجه هستند.

این گزارش ها توضیح می دهد که چگونه بسیاری از کمپین های افترا علیه رسانه ها توسط برخی از سیاستمداران مورد حمایت احزاب و حامیان آنها در اسرائیل انجام شد. در این زمینه تعدادی از روزنامه نگاران مورد آزار و اذیت و تهدید قرار گرفتند تا جایی که برخی از آنها مجبورشدند برای امنیت خود به دنبال محافظ شخصی باشند.

خبرنگارانی که تحقیقات مربوط به فساد نتانیاهو انجام دادند و این تحقیقات درکیفر خواست رسمی علیه نتانیاهو مورداستفاده قرار گرفت،بیشترین آزار و اذیت و تهدید را متحمل شدند.

اصل مطلب را اینجا مشاهده نمایید


نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن