اخبارخارجی

سقوط شاخص بورس تل آویو در بحبوحه تشدید تنش ها

آوای سنت : سهام بورس تل آویو روز یکشنبه سقوط کرد.تحلیل گران دلیل آن را نگرانی سرمایه گذاران به سبب اصلاحات قضایی مدنظر نتانیاهو و همچنین پس لرزه های دو عملیاتی می دانند که توسط فلسطینی ها اجرایی شد.عملیاتی که منجر به کشته شدن ۷ شهرک نشین در حومه بیت المقدس شد.

به گزارش سرویس ترجمه آوای سنت ،شاخص ۳۵ سهم بزرگ تل آویو ۱ درصد وبقیه شاخص ها ۱.۷ درصد سقوط کرد.قیمت اوراق قرضه دولتی حدود ۱ درصد و شِکِل(واحد پول اسرائیل) روزهای پنجشنبه و جمعه در برابر دلار ۲ درصد کاهش یافت.

جاناتان کاتز،اقتصاددان ارشد بازارهای سرمایه گفت:سهام به همان دلیلی که شِکِل سقوط می کند، سقوط می کنند.نگرانی از اصلاحات قضایی.

نتانیاهو روز جمعه، از اصلاحیه قانونی پیشنهادی دولتش دفاع کرد.او با اجرای این اصلاحیه به دنبال تحمیل کنترل سیاسی قوی تر بر انتصابات قضایی و در عین حال تضعیف توانایی دیوان عالی برای صدور حکم علیه قوانین یا سیاست است.مخالفان این اقدام، نتانیاهو را تهدیدی برای استقلال قوه قضاییه وتضعیف سیستم بازرسی وتعادل دموکراتیک اسرائیل می دانند.

بنیامین نتانیاهو،نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی قول داده بود که واکنشی قاطع به دو عملیات در قدس اشغالی نشان دهد .از جمله اینکه فورا منازل مسکونی عاملان این حملات را تخریب کند.

گیل بافمن،اقتصاددان ارشد بانک لیومی، معتقد است که تیراندازی ها تنها عامل دیگری برای احساسات منفی در اسرائیل است.وی افزود: نگرانی‌ها در مورد تداوم ضعف اقتصاد،تورم و کسری بالای بودجه بر بازار حاکم است.

اصل مطلب را اینجا ببینید

برچسب ها

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن