اخبارداخلی

سه مرکز تسهیلات زایمانی در مناطق روستایی خاش و زاهدان افتتاح شد

آوای سنت : معاون بهداشت و درمان دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی زاهدان از افتتاح سه مرکز تسهیلات زایمانی در مناطق روستایی خاش و زاهدان با هدف تسهیل دسترسی مادران باردار به زایمان ایمن خبر داد.

مهدی زنگنه  در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهارکرد: با هدف تسهیل دسترسی مادران باردار به زایمان ایمن، سه مرکز تسهیلات زایمانی در روستاهای نجف آباد خاش، شیرآباد تفتان و نصرت آباد زاهدان به بهره برداری رسید.

وی ادامه داد: بهره برداری از مراکز تسهیلات زایمانی گامی مهم جهت دسترسی راحت تر مادران باردار به شرایط زایمان ایمن، عدم نیاز به حضور در شهر جهت زایمان و همچنین بهره مندی از مراقبت‌های حین بارداری و پس از زایمان، مراقبت های اولیه نوزادان و مشاوره های پیش از بارداری است.

معاون بهداشت و درمان دانشگاه علوم پزشکی زاهدان تصریح کرد: با افتتاح این مراکز، تعداد مراکز تسهیلات زایمانی دانشگاه علوم پزشکی زاهدان به ۱۸ مورد رسید.

وی با اشاره به اینکه بیش از ۱۳ درصد زایمان‌ها در حوزه دانشگاه علوم پزشکی زاهدان در تسهیلات زایمانی انجام می‌شود افزود: از ابتدای امسال تاکنون در شهرهای زیر پوشش دانشگاه علوم پزشکی زاهدان، بیش از سه هزار و ۵۲۹ زایمان طبیعی در این مراکز صورت گرفته است.

این مراکز با زیر بنای۴۲۰ متر مربع و هزینه ای بالغ بر۴۵ میلیارد ریال با مشارکت خیرین ساخته شده است

برچسب ها

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن