اخبارخارجی

شروط عربستان برای عادی سازی مناسبات با رژیم صهیونیستی

آوای سنت : عربستان سعودی آمادگی خود را برای عادی سازی روابط با اسرائیل به شرط اجرای طرح صلح پیشنهادی ریاض در سال ۲۰۰۲ اعلام می‌کرد.

«عبدالله المعلمی» نماینده دائم عربستان در سازمان ملل متحد، آمادگی این کشور را برای عادی سازی روابط با اسرائیل به شرط اجرای طرح صلح عربی پیشنهادی ریاض در سال ۲۰۰۲ توسط تل آویو، اعلام کرد.

المعلمی در بیانیه‌ای به وب‌سایت «عربی نیوز» سعودی اعلام کرد: «موضع رسمی عربستان این است که در صورت اجرای مفاد طرح صلح ارائه شده توسط عربستان سعودی در سال ۲۰۰۲، ما آماده هستیم روابط دیپلماتیکی با اسراییل برقرار کنیم.

پایان دادن به اشغال کلیه سرزمین‌های عربی اشغال شده توسط اسرائیل در سال ۱۹۶۷ و ایجاد یک کشور مستقل فلسطینی، انتخاب بیت المقدس شرقی به عنوان پایتخت آن و اعطای حق تعیین سرنوشت به فلسطینیان از شرایط این طرح است».

وی افزود: زمانی که این اتفاق بیفتد، نه تنها عربستان بلکه کل جهان اسلام و ۵۷ عضو سازمان همکاری اسلامی ما را در این امر یعنی به رسمیت شناختن اسرائیل و برقراری ارتباط با آن دنبال خواهند کرد.

در ۴ نوامبر گذشته، شبکه تلویزیونی اسرائیلی «کان» گزارش داد که هیئتی متشکل از ۲۰ نفر از سران صهیونیستی در ایالات متحده از عربستان سعودی دیدار و با مقامات ارشد سعودی از جمله وزرا و نمایندگان خاندان سلطنتی در ریاض گفتگو کردند.

برچسب ها

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن