مجلس و نمایندگان

رحیمی جهان آبادی:حفظ وحدت و انسجام جامعه راهبردی ترین ارزش جامعه اسلامی

آوای سنت : إِنَّمَا الْمُؤْمِنُونَ إِخْوَهٌ فَأَصْلِحُوا بَیْنَ أَخَوَیْکُمْ وَاتَّقُوا اللَّهَ لَعَلَّکُمْ تُرْحَمُونَ ﴿۱۰﴾
در حقیقت مؤمنان با هم برادرند پس میان برادرانتان سازش ایجاد نمایید و از خدا پروا بدارید امید که مورد رحمت قرار گیرید (۱۰) *الحجرات

وحدت و همدلی در بین مسلمین بر پایه اشتراکات اعتقادی ، امری الهی،قرآنی و عقلانی است و هیچ مسلمان موحدی این اتحاد امت اسلامی را نباید با گفتار یا رفتار خود مورد آسیب قرار دهد .

بدون شک اهل بیت مکرم رسول الله (ص) و ائمه اطهار (ع) یکی از اصلی ترین محورهای همگرایی و وحدت همه ما مسلمین می باشند و عشق و محبت به اهل بیت پیامبر(ص) بخشی از ایمان ما بعنوان مسلمان است.

توقع از همه اعضای جامعه اسلامی ؛خصوصا علمای ارجمند آن است که بیش از افراد عادی؛ به گفتار و رفتارهای خود توجه داشته باشند تا مورد سواستفاده دشمنان جامعه قرار نگیردو برداشت نادرست از گفتارشان موجب رنجش مسلمانان نگردد .

گفتار نقل قول شده اخیر از آقای مولوی گرگیچ امام جمعه اهل سنت یکی از مناطق کشور به گونه ای بوده و انعکاس یافته که قلب همه مسلمانان موحد و محبان اهل بیت و صحابه رسول الله( ص) را به درد آورده است.

اینجانب ضمن محکومیت شدید هرگونه هتک حرمت ائمه اطهار و اهل بیت مکرم رسول الله(ص) وصحابه گرانقدر آن حضرت،با عنایت به شرح تکمیلی آقای مولوی گرگیچ در انعکاس نادرست گفتارشان و عذرخواهی ایشان از مردم و تاکید بر محبت و عشق به ائمه اطهار (ص) ؛از همه برادران و‌خواهران اسلامی درخواست دارم؛از دامن زدن به احساسات مومنان دوری نموده و به رفع رنجش ایجاد شده کمک و یاری ،نمایند.

بدون شک حفظ اتحاد و وحدت جامعه اسلامی،ارزشمندین راهبرد زندگی همه ما مسلمانان است و بیش از گذشته باید با احترام به مقدسات مشترک دینی و مدارا در تفاوتهای مذهبی ؛ این همدلی ها را تقویت و تحکیم نماییم.

با احترام
رحیمی جهان آبادی
نماینده مردم تربت جام ، تایباد، باخرز و صالح آباد
عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی

برچسب ها

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن