اخبارداخلی

شوراها بخشی از واقعیات جاری جامعه هستند

عضو اهل سنت شورای شهر بندرعباس خواستار تقویت شوراها شد

آوای سنت: عضو شورای اسلامی شهر بندرعباس: شوراها واقعیتی از جامعه هستند.

به گزارش خبرنگار آوای سنت ، آبتین امیری عضو شورای اسلامی شهر بندرعباس طی مراسمی که به مناسبت روز شوراها در بندرعباس برگزار شد، گفت: شوراها واقعیتی از جامعه هستند. اگر اعضا شورا مشکلی دارند؛ باید پرسید چرا مردم این افراد را انتخاب می کنند؟
وی در این خصوص ادامه داد: شورا از میان مردم و با رای مردم انتخاب می شوند و مشکلات آنها واقعیتی از مشکلات جامعه است، لذا برای ما راهی جزء تقویت شوراها باقی نمی ماند.

امیری با بیان اینکه مردم باید در انتخاب اعضای شورا احساس مشارکت داشته باشند، افزود: مشارکت آنها در انتخابات تاثیرات خودش را به همراه دارد و دراین صورت است که انتخاب ها مسئولانه خواهد بود.
در حال حاضر نظارت بر عملکرد شورا مبهم و فاقد استاندارد لازم بوده و تقریباً به سلیقه نمایندگان و مسولان بستگی دارد. لذا طبیعی است که دراین شرایط افرادی تائید می شوند و فرصت حضور می یابند که تا حدی با این سلیقه ها هماهنگ باشند.

عضو کمسیون خدمات شهری شورای اسلامی شهر بندرعباس اظهار داشت: معمولا همه گروه های سیاسی و اشخاص و گروههای مرجع در بحث شوراها و شهرداری ها ورود می کنند و بدنبال یارگیری هستند. در این بین برخی موفق می شوند و برخی شکست می خورند و آنها که شکست می خورند، عدالت خواه می شوند.

این عضو اهل‌سنت شورای شهر، بندرعباس را شهری مهاجر پذیر خواند و بیان نمود: گاهی این مهاجرت ها از روستاهای فقیر و ضعیف دیگر استانها اتفاق می افتد. این گونه مهاجرت‌ها یعنی درگیر شدن شهر بندرعباس باچالش های جدید و نا شناخته و از طرفی تا رسیدن این افراد به مرحله شهروندی زمان زیادی نیاز است.

امیری با توصیف تفکر برخی از اعضا شورا به تفکر روستایی تصریح ورزید: در اینجا (بندرعباس ) با اینکه عضو شورا عنوان نماینده مردم شهر را یدک می کشد، اما برخی‌ها دنبال حل مشکلات روستای خود هستند و براساس دسته بندی روستایی یا محلاتی یا قومی وارد معادلات درون گروهی شورا می شوند و اینجاست که منافع کلی شهر بندرعباس آسیب می بیند.

وی همچنین تاکید کرد: اگر می خواهیم مردم را وارد بازی و مسولیت پذیری کنیم، باید به شوراها به عنوان پارلمان محلی اختیارات بیشتری داده شود. مسوولان نباید از تقسیم قدرت بترسند و البته لازم است نظارت ها را دارای استاندارهای مشخص نمایند. هنگامی مردم اراده خود را در مدیریت شهری ملموس ببینند، بی تردید انتخاب شان مسولانه خواهد بود.

برچسب ها

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن