مقالات و یادداشت ها

شبکه شاد یا ناشاد!

آوای سنت : چند سال است که در تلگرام برای ارتباط با دانش آموزانم و اولیا پیگیری انجام تکالیف در تلگرام کانال ساخته‌ام و به صورت مجازی وضعیت بچه ها را پیگیری می کنم.

این بار هم بعد از تعطیلی مدارس به خاطر کرونا همچنان از طریق تلگرام با بچه‌ها در ارتباط بوده و علاوه بر تدریس آنلاین شاهد انجام تکالیف روزانه به صورت مرتب از آن ها هستم.روشی که بسیار مورد توجه و استقبال والدین و بچه ها قرار گرفته است.

بعد از این همه وقت، مسئولین آموزش و پرورش تازه از خواب بیدار شده و به ما می‌گویند:«روش کارآمد خودت را کنار بگذار و به‌جای آن پیام‌رسان‌ شاد ما را نصب کن! »آن هم پیام رسانی که برای ارسال یک عکس یا فیلم گاهی تا یک ساعت منتظر می شوی و عملا با این برنامه ناشاد یادگیری دانش آموزان رو مختل کرده است.

علاوه بر این من در تمام این سال‌ها داوطلبانه از وسایل شخصی خودم برای مدیریت کانال کلاسم در فضای مجازی و برگزاری کلاس‌های مجازی استفاده کرده‌ام و تمام خرجش را مهمان جیبم بوده‌ام. پس، بهتر نیست در انتخاب شیوه‌ی برگزاری کلاس‌ها هم اختیار با خودم باشد؟

تا جایی که به خاطر دارم خانواده های دانش آموزان هم گوشی یا تبلت را از جیب خودشان خریدند و وزارت آموزش و پرورش آن‌ها را در اختیار هیچ دانش آموزی قرار نداده که به خود اجازه می‌دهد امر کند چه چیزی را روی آن نصب کنیم یا نکنیم.در این شرایط، معقولانه آن است که مسئولین محترم آموزش وپرورش اختیار تصمیم‌گیری در این خصوص را به مدارس بسپارند و دست معلمان را در انتخاب بهترین ابزار و شیوه‌ی تعامل با دانش‌آموزان و خانواده‌ها باز بگذارند تا بهترین نتایج حاصل شود.

حمید رضا خالدی
آموزگار ابتدایی ( اهل سنت کرد)

برچسب ها

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن