اخبارداخلی

شیخ خطیبی: مرزنشینان اهل سنت را دریابید

ضرورت توجه بیشتر به مشکلات مناطق مرزی

آوای سنت : امام جمعه اهل سنت قشم با بیان اینکه در مرزهای جنوبی کشور اغلب مرزنشینان، برادران و خواهران اهل‌سنت هستند گفت: مرزنشینان در حوزه‌های امنیتی و فرهنگی لایه نخست محافظتی کشور به شمار می‌روند که باید بیشترین توجهات و رسیدگی‌ها معطوف این قشر باشد.

شیخ عبدالرحیم خطیبی دیروز (چهارشنبه) در نشست شورای اداری این شهرستان که با حضور ریاست سازمان بازرسی کل کشور برگزار شد اظهار داشت: قشم نماد صمیمیت و یکپارچگی است و برادری میان ساکنان شیعه و سنی این شهرستان وجود دارد.

وی افزود: از آنجایی که حضور اهل سنت در مرزها بیشتر است و برای دفاع از مملکت آمادگی دارند و در تیررس اهداف دشمن قرار دارند، از این رو باید توجه‌ها به نقاط مرزی نیز بیشتر شود.

شیخ خطیبی ابراز داشت: اهل سنت و ساکنان مرزی کشور لایه نخست محافظتی کشور هستند که هر چه اهمیتی بیشتری به ساکنان این مناطق داده شود این لایه قوی‌تر خواهد بود.

امام جمعه اهل سنت قشم افزود: دو اصلی که مقام معظم رهبری به آن تاکید دارند سنگین کردن کفه ترازوی عدالت به سمت نقاط محروم و دورافتاده و امیدبخشی به جامعه است و اگر عدالت در جامعه مخدوش شود، یاس و ناامیدی را به‌دنبال دارد.

وی با تاکید بر این نکته که مسئولان باید به گلایه‌های مردم رسیدگی کنند اظهار داشت: آن چیزی که انسان را به آینده امیدوار می‌کند برقراری عدالت است و می‌طلبد شاهد نظارت بیشتر در این راستا باشیم و این بازرسی و نظارت باید به صورت نامحسوس باشد و حرف مردم منطقه شنیده شود و از ناعدالتی‌ها جلوگیری شود.

برچسب ها

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن