اخبارداخلی

صعود ۱۳ پله ای رتبه دانشگاه کردستان

قرارگیری در جمع 30 دانشگاه برتر کشور

آوای سنت : مدیر امور بین‌الملل دانشگاه کردستان گفت: این دانشگاه در رتبه‌بندی دانشگاه‌ها و موسسات پژوهشی ایران با صعود ۱۳ پله‌ای در جمع ۳۰ دانشگاه برتر کشور قرار گرفت.

قباد شفیعی در جمع خبرنگاران اظهار داشت: در رتبه‌بندی جدید دانشگاه‌های کشور که اخیرا از سوی پایگاه استنادی جهان اسلام اعلام شد، جایگاه دانشگاه کردستان با جهش ۱۳ پله‌ای نسبت به سال‌ قبل از رتبه ۴۰-۳۱ به رتبه ۳۰-۲۱ ارتقا یافته است.

وی افزود: در جدیدترین رتبه‌بندی دانشگاه‌ها و موسسات پژوهشی برتر کشور، ۸۱ دانشگاه توسط پایگاه استنادی علوم جهان اسلام(ISCمعرفی شدند که دانشگاه کردستان توانست در بین ۳۰ دانشگاه برتر کشور قرار گیرد.

مدیر امور بین‌الملل دانشگاه کردستان اضافه کرد: دانشگاه‌های تهران، تربیت مدرس و فردوسی مشهد در این رتبه بندی حائز رتبه‌های اول تا سوم شدند.  

شفیعی گفت: رتبه‌بندی دانشگاه­‌های کشور هرساله از طرف ISC و بر اساس معیارها و شاخص‌های پنج‌گانه پژوهشی، آموزشی، وجهه بین‌­المللی، تسهیلات، امکانات و فعالیت‌های اجتماعی و اقتصادی انجام می­‌گیرد که اطلاعات پژوهشی رتبه‌بندی سال ۱۳۹۷-۱۳۹۸ مربوط به بازه زمانی ۲۰۱۵-۲۰۱۷ و اطلاعات پرسشنامه مربوطه مربوط به بازه زمانی ۱۳۹۶-۱۳۹۴ است.

وی یادآور شد: بر اساس نتایج منتشر شده دانشگاه کردستان در چهار شاخص پژوهش، وجهە بین‌المللی، تسهیلات و فعالیت‌های اجتماعی اقتصادی با رشد قابل توجهی روبرو بودەاست.

شفیعی تاکید کرد: این جهش رتبه نتیجه  فعالیت‌های علمی و پژوهشی، اجتماعی و فرهنگی دانشگاه کردستان و مکاتبات اخیر با پایگاه Web of Science به منظور نمایه کردن نام دانشگاه در پایگاه یاد شده است.

پیش از این هم در جدیدترین رتبه بندی وبومتریکس (جولای ۲۰۲۰)، دانشگاه کردستان در میان بیش از ۳۰ هزار موسسه آموزشی، پژوهشی و دانشگاهی با ۲۱۳ پله بهبود، رتبه ۲ هزار و ۲۲۷ جهانی را کسب کرد.

دانشگاه کردستان در جولای ۲۰۲۰ در جایگاه ۲ هزار و ۲۲۷ قرار داشت و در ژانویه همین سال در جایگاه ۲ هزار و ۴۴۰ بود که ۲۱۳ پله صعود داشته است.

بر اساس نتایج رتبه‌بندی تاثیرگذاری دانشگاه‌ها هم که برای دومین سال از سوی موسسه بین‌المللی تایمز منتشر شد، دانشگاه کردستان در جمع ۱۰ دانشگاه تاثیرگذار ایرانی در حوزه سلامت و رفاه قرار گرفت.

برچسب ها

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن