اخبارداخلی

طرح آبرسانی به هشت روستای سرباز در حال تکمیل است

آوای سنت : مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب سیستان و بلوچستان از تکمیل طرح آبرسانی به هشت روستای شهرستان سرباز با هدف رفع تنش آبی و تامین آب پایدار در سالجاری خبر داد.

 علیرضا قاسمی با بیان اینکه برنامه‌های مدونی برای ارتقای سطح بهره‌مندی در روستاهای فاقد شبکه و رفع تنش آبی تدوین شده است، افزود: برای رساندن آب آشامیدنی سالم و بهداشتی به هشت روستای شهرستان سرباز و انجام خدمات مستمر، ۴۱ کیلومتر خطوط انتقال و شبکه‌توزیع، احداث ۷۵۰ متر مکعب مخزن ذخیره آب و حفر و تجهیز چهار حلقه چاه انجام و یا در حال تکمیل عملیات باقی‌مانده است.

وی بیان کرد: در حال حاضر ۲ روستای حاجی‌آباد کیشکور و گونگان وارد مدار بهره‌برداری قرار گرفته و پروژه‌های آبرسانی به سایر روستاها شامل آپاتان، مینان، میتگان، پادیک، بناب و کزیگتان به مرور تکمیل و وارد مدار می‌شود.

به گفته مدیرعامل آبفا سیستان و بلوچستان؛ در مجموع با بهره‌برداری از این طرح‌ها ۶ هزار و ۵۰۰ نفر بر اساس سرشماری سال ۹۵ از آب آشامیدنی پایدار بهره‌مند می‌شوند.

وی افزود: علاوه بر طرح‌های یاد شده، در شهرستان سرباز، شروع عملیات آبرسانی به تعداد ۱۵ روستای دیگر با انجام نقشه‌برداری آغاز می‌شود که به ترتیب و بر اساس اعتبارات ابلاغی تکمیل و به بهره‌برداری خواهد رسید./ایرنا

برچسب ها

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن