اخبارداخلی

مشکلات واحدهای تولیدی سیستان و بلوچستان رصد می شود

آوای سنت : سرپرست اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی سیستان و بلوچستان گفت: با هدف برطرف کردن مسائل و مشکلات واحدهای تولیدی، صنعتی و خدماتی استان به خصوص در بحث معوقات حقوق و بیمه، کار رصد و پایش مستمر این واحدها انجام می شود.

خلیل احمد سلامی روز چهارشنبه در نشست با مدیرکل تامین اجتماعی و مدیر سازمان بسیج کارگری و کارخانجات استان اظهار کرد: حفظ اشتغال واحدهای تولیدی بسیار با اهمیت بوده و این امر مستلزم رصد و پایش مشکلات این واحدها در سطح استان و تلاش برای پیشگیری از ایجاد تنش‌ها در محیط‌های کاری است.

وی افزود: یکی از موضوعاتی که دشمنان این مرز و بوم بر روی آن مانور می دهند، بحث معیشت مردم به خصوص جامعه کارگری است که باید با تدبیر مناسب و اقدام پیشگیرانه، راه برای سوء استفاده آنها سد شود.

سرپرست اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی سیستان و بلوچستان ادامه داد: با استفاده از ظرفیت کمیسیون کارگری شورای تامین، ستاد تسهیل و رفع موانع تولید و کارگروه تخصصی اشتغال استان و همچنین همکاری دستگاه های اجرایی ذیربط، تلاش خواهیم کرد ضمن جلوگیری از بروز تنشهای کارگری، محیط آرامی برای کار و تولید استان فراهم شود تا در سایه این آرامش و کاهش مشکلات، رشد و ارتقای بهره وری واحدهای اقتصادی نیز تداوم یابد.

سلامی توجه به فریضه “جهاد تبیین” در جامعه کار و تولید استان را مورد تاکید قرار داد و اظهار کرد: در جهاد تبیین باید توأمان هم گوینده و هم شنونده خوبی بود، یعنی بیان واضح و قابل فهم و درست دستاوردهای انقلاب اسلامی ایران از یک طرف و از طرف دیگر شنیدن مشکلات و درد و رنج جامعه هدف و تلاش برای رفع دغدغه ها، نکاتی مهمی است که باید از سوی مسئولان و خدمتگزاران مردم جدی گرفته شود.

مدیر سازمان بسیج کارگری و کارخانجات استان هم گفت: برای توجه بیشتر و بهتر به جهاد تبیین که مورد تایید رهبر انقلاب نیز است، قرارگاه عملیاتی جهاد تبیین در جامعه کارگری تشکیل شد.

سرهنگ محمد قورزایی افزود: رفع شبهات و اختلاف افکنی ها، توجه به نقش زن مسلمان در محیط کار و جامعه و بیان اقدامات انجام شده و تاثیر آن در جامعه کارگری استان از جمله رسالت‌های قرارگاه عملیاتی جهاد تبیین است.

مدیرکل تامین اجتماعی استان نیز اظهار کرد: عمده مطالبات سازمان تامین اجتماعی در استان مربوط به شهرداری ها است که می بایست تعیین تکلیف شود.

محمد خیاطی یادآور شد: تعیین تکلیف بدهی شهرداری ها در ارائه خدمات به جامعه هدف و پرداخت مستمری ماهیانه سازمان تامین اجتماعی به مستمری بگیران تاثیرگذار است./ایسنا

برچسب ها

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن