اخبارخارجی

عادی سازی مناسبات مراکش و اسرائیل

کوشنر: عربستان هم آماده توافق با اسرائیل است

آوای سنت :رئیس‌جمهور آمریکا در حساب کاربری‌اش در توئیتر نوشته مراکش برای عادی‌سازی روابط با اسرائیل اعلام آمادگی کرده است.

دونالد ترامپ پنجشنبه‌شب نوشت: «امروز یک گشایش تاریخی دیگر اتفاق افتاد. دو دوست بزرگ ما، اسرائیل و پادشاهی مراکش بر سر برقراری روابط کامل دیپلماتیک توافق کرده‌اند- این پیشرفتی بزرگ در راستای صلح در خاورمیانه است».

رئیس جمهور آمریکا در توییتی نیز نوشت که حاکمیت مراکش بر منطقه صحرای غربی را به رسمیت شناخته است. او در این باره نوشت: «مغرب در سال ۱۷۷۷ ایالات متحده آمریکا را به رسمیت شناخت و بهتر است که ما حاکمیت مغرب بر صحرای غربی را به رسمیت بشناسیم».

یک مقام ارشد آمریکا نیز به دنبال اعلام این توافق، گفت که ترامپ و محمد ششم، پادشاه مراکش تلفنی گفت‌وگو کردند.

این تصمیم مراکش باانتقاد شدید حماس و گروه های فلسطینی همراه بوده است.

اما دفتر پادشاه مراکش پس از این توافق در بیانیه ای اعلام کرد: «محمد السادس(محمد ششم) در تماس تلفنی با محمود عباس بر مواضع ثابت و متعادل مغرب در قبال مسئله فلسطین تاکید کرد و حمایت کشورش از راه حل مبتنی بر تشکیل دو کشور را برای مسئله فلسطین ابراز داشت، راه حلی که بر اساس آن دو کشور اسرائیل و فلسطین در کنار یکدیگر با صلح و امنیت زندگی کنند.»

بر اساس یک خبر دیگر جارد کوشنر، داماد دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا که به تازگی به کشورهای منطقه سفر کرده گفت ، “عادی سازی کامل روابط بین عربستان و اسرائیل در این مرحله اجتناب ناپذیر و حتمی است”.

این اظهارات کوشنر اندکی پس از اعلام خبر توافق برای عادی سازی روابط میان رژیم صهیونیستی و مراکش ایراد شد.

برچسب ها

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن