اخبارخارجی

عربستان: شهروندان اسرائیلی اجازه ندارند به کشورمان سفر کنند

آوای سنت: وزیر امور خارجه عربستان سعودی اعلام کرد که شهروندان اسرائیلی اجازه ندارند به عربستان سفر کنند. اسرائیل قبلا تأیید کرده بود که شهروندانش می‌توانند برای حج و تجارت به عربستان سعودی سفر کنند.

فیصل بن فرحان، وزیر امور خارجه عربستان سعودی، روز دوشنبه هفتم بهمن (۲۷ ژانویه) در مصاحبه با شبکه خبری “سی‌ان‌ان” در ارتباط با سفر شهروندان اسرائیل به عربستان سعودی گفت که از شهروندان اسرائیل در عربستان استقبال نخواهد شد و آنها در حال حاضر اجازه ندارند به عربستان سعودی سفر کنند.

وزیر خارجه عربستان تاکید کرد که روابط با اسرائیل به توافق صلح آنها با فلسطینی‌ها بستگی دارد. وی گفت: سیاست ما ثابت است. ما با اسرائیل رابطه نداریم و دارندگان گذرنامه اسرائیلی هم نمی ‌توانند به کشورمان سفر کنند.
سخنان وزیر خارجه عربستان پس از آن بیان شده است که خبری در ارتباط با امکان سفر شهروندان اسرائیلی به عربستان انتشار یافته بود.

روز یکشنبه ۲۶ ژانویه آریه درعی، وزیر کشور اسرائیل، سندی را امضا کرد که به شهروندان این کشور اجازه می‌ دهد به دلایل دینی، مثل شرکت در مراسم مذهبی مانند مناسک حج، یا به قصد کسب و تجارت برای مدت ۹۰ روز به عربستان سعودی سفر کنند. این مجوز مشروط به آن است که مسافران دعوتنامه‌ای رسمی از سوی مقام‌های سعودی داشته باشند.

اما وزیر خارجه عربستان سعودی در واکنش به این اظهارات گفت که اسرائیلی‌ها اجازه ندارند به عربستان سعودی سفر کنند.

انتشار این گزارش‌ها در آستانه یک تحول جدید در خاورمیانه اتفاق افتاده است.
دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا، روز دوشنبه ۲۶ ژانویه در کاخ سفید اعلام کرده بود، جزئیات طرح صلح پیشنهادی خود برای خاورمیانه را روز سه شنبه (هفتم بهمن) ۲۷ ژانویه رونمایی خواهد کرد. ترامپ همچنین خبر داد که درباره پیشنهاد خود با سران اسرائیل صحبت خواهد کرد. این طرح که به “معامله قرن” شهرت پیدا کرده مورد پذیرش مقامات فلسطینی نیست.

برچسب ها

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن